دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

هتل کندوان تبریز

روستای تاریخی و زیبای کندوان در 22 کیلومتری شهراسکو در 62 کیلومتری شهر تبریز در میان کوههای سر به فلک کشیده ؛ دردامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند د بخش دره آبرفتی دهکده توریستی کندوان قراردارد. واژه کندوان گویای فرم منازل اهالی این روستاست که هزاران سال زندگی مردم این دیار با صخره های آن عجین گشته و مصداق دوستی و همدلی پوست و گوشت با سنگ است که با دستانی تهی از ابراز امروزی همچون زنبور عسل آشیانه خود ا در دل سنگ چون کندو حفره نموده و بدینسان نام آن را کندوان نهاده اند.

روستای کندوان در شمال شرق ایران واقع در ارتفاعات کوه سبلان با قدمتی 700 ساله یکی از جذابترین مکان های دیدنی و شگفتی های ایران بشمار می رود که به دلیل شکل خانه‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند به آن روستای کندوان می گویند. در حال حاضر کندوان تنها روستای زنده صخره ای جهان است که زندگی طبیعی مردم در آن جریان دارد.
کندوان، یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی و منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند است که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به آن جا می‌کشاند.

در کنار این روستا ساخت هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان که سومین هتل صخره ای در دنیا می باشد شرایط حضور گردشگران خارجی و داخلی را در بهترین شکل فراهم نموده است . این هتل دارای 40 کرانه ( اتاق سنگی طبیعی ) به همراه جکوزی و روم سرویس سمعی بصری پیش بینی شده است که در فاز اول جمعا" 10 کران همراه با رستوران با تمام امکانات آماده بهره برداری شده است .
 

نظرات 1 + ارسال نظر
۰۰۷ جمعه 4 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:15

فکر نمی کردم به این زیبایی باشد .ممنون

من که از نزدیک ندیدم ولی از عکسها معلومه که خیلی زیباست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد