دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

تصاویـری از یک کانـال کشتیـرانی بی نظیـر در یـونان!

کانال Corinth در یونان، یک مسیر منحصر بفرد عبور کشتی است که بین دو دریاچه Aegean و Ionian قرار گرفته است. ایده ساخت این کانال به دوران قدیم برمی گردد. اسکندر، جولیوس سزار و کالیگولا (امپراطور روم) هر کدام بدنبال کندن این کانال بودند. حتی نرو این کار را در سال 67 میلادی آغاز کرد. اما عملیات اصلی حفر کانال، در اواخر قرن 19 توسط مهندسان فرانسوی تحت قرارداد دولت وقت یونان انجام شد.

این کانال به طول 6.3 کیلومتر و عرض 21 تا 25 متر، از جاذبه های توریستی یونان است. عمق آب در داخل کانال، حدود 8 متر و ارتفاع سطح آب تا بالاترین نقطه دیواره های کناری، 90 متر است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب ...

جشن دیوالی 2012

«کریسمس هندوها»

جشن دیوالی مهم‌ترین جشن هندوها به شمار می‌رود. روز ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۲ این جشن به نقطه اوج خود می‌رسد. دیوالی به دلیل ماهیت اجتماعی و مذهبی‌اش اغلب با عید کریسمس مقایسه می‌شود. این جشن در شمال هند، همزمان نخستین روز سال جدید نیز هست.


نقش محوری نور

اصلی‌ترین عنصر جشن دیوالی "نور" است. در دوران کهن در آستانه فرا رسیدن این جشن هندوها چراغ‌های نفتی کوچک را پشت پنجره یا درگاهی خانه‌هایشان می‌گذاشتند. امروزه اما ریسه‌های رنگی برقی جای چراغ‌های نفتی را در خانه‌ها، فروشگاه‌ها و خیابان‌ها گرفته‌اند و روشنایی می‌بخشند.


در ستایش «گانش»

طبق آیین هندوئیسم هر نیایشی در ابتدا با ستایش گانش‌، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در این مذهب صورت می‌گیرد. گانش خدای موفقیت، ثروت و برطرف‌کننده موانع است و برای همین نیز مردم به درگاه او سکه و اسکناس نذر می‌کنند.


الهه توانگری در برابر الهه مرگ

جشن دیوالی در اصل به "لاکشمی" (Lakshmi) الهه ‌توانگری و کامیابی تقدیم شده است. اما در برخی استان‌های شرقی هند، نظیر بنگال غربی، در روزهای برگزاری این جشن "کالی" الهه سیاه مرگ و نابودی، ستایش می‌شود.


جشن دیوالی در کاخ سفید

در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در کاخ سفید باراک اوباما جشن دیوالی را برگزار کرد. رئیس‌جمهور آمریکا این جشن را به حدود سه میلیون هندی ساکن ایالات متحده و هندوهای سراسر جهان تبریک گفت. این تصویر که باراک اوباما و همسرش میشل را در جشن دیوالی نشان می‌دهد، متعلق به سال ۲۰۱۰ است.

ادامه مطلب ...

تصاویـری از طبیـعت زیبـاترین جزیـره جـهان

مجمع الجزایر هاوایی در دایره گرمسیری شمالی در اقیانوس آرام واقع شده است و مائوئی دومین و یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی آمریکا و احتمالا زیباترین جزیره در این مجمع الجزایر است. کوههای بلند، دره های عمیق سبز، آبشارهای زیبا، سواحل شگفت انگیز و جنگل های زیبا، زیبایی های باور نکردنی جزیره مائوئی می باشند. 


این جزیره گذشته از ویژگی هایی که ذکر شد از نظر گیاه شناسی مجموعه ایست با بیش از 500 گونه از گیاهان که طبیعتی متمایز از دیگر جزایر را در خود دارد. این جزیره همانجاست که فیلم علمی تخیلی معروف "پارک ژوراسیک" در آن ساخته شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

10 پــرنده ی تیــز پـــرواز جهان را بشناسید

آیا می دانستید که سریع ترین پرنده ی جهان از از تند رو ترین اتومبیل ها هم سریع تر پرواز می کند. پرنده هایی که در زیر آمده اند بخاطر شکل فوق العاده ای که دارند 10 پرنده ی تیز پرواز جهان را تشکیل می دهند.

ادامه مطلب ...

پاتـوق میلیـونی فلامینـگوهای زیبـا اینـجاست !

تماشای برخی نماهای طبیعی بیش از هر چیز تبحر عکاس در شبیه نمودن قاب خود به بوم نقاشی را هویدا می سازد. تصاویر ابتدایی آلبوم زیر ظاهرا غباری صورتی را نمایش می دهد اما با دقت بیشتر جمعیت مهاجرینی را می بینید که اقامت در سواحل دریاچه بوگوریا واقع در کنیا را برای خود برگزیده اند.

دریاچه ای موسم به دریاچه سودا که زیستگاه هزاران فلامینگو به رنگ های سفید و صورتی است. این دریاچه مملو از هزاران هزار فلامینگو و پیرامون آن زیستگاه گونه های شگفت انگیزی از حیات وحش از جمله مجموعه ای از پستانداران بزرگ میباشد. فلامینگوها بصورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی یا مهاجرت می‌کنند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب ...

چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب، جنـجالی

چین کشور عجایب است. تاریخ، سنت، مردم، سیاست... این کشور پرجمعیت ترین و همچنین یکی از بزرگترین کشورهای دنیاست که عجایب بسیار زیادی از گذشته تا به حال در آن وجود داشته است و گویی همه‌‌چیز درباره این کشور، عجیب و باورنکردنی است.


چین این روزها به عنوان یکی از کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود و تقریبا تمام افراد دنیا حداقل یک وسیله چینی همراه یا در خانه شان دارند که روزانه از آن استفاده می کنند. این کشور غیر از کپی کاری و تولید انبوه موارد قابل ذکر دیگری نیز دارد.

ادامه مطلب ...