دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

بزرگتـرین استخـر جـهان در مرتـفع ترین نقـطه سنـگاپور

اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر که "بی نهایت" نام دارد بر روی سقف SkyPark که دهانه سه هتل مجلل است واقع شده و در نوع خود یکی از بزرگترین استخرها در جهان است. بطوریکه سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است (یعنی اگر برج بر روی زمین قرار گرفته باشد) ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

ساخت بزرگترین هتل زیر آب جهان

به گزارش پایگاه خبری تلگراف؛ این هتل بزرگ که هم اکنون در مراحله اولیه ساخت است، در دوبی ساخته خواهد شد.

نیمی از این هتل که به شکل دایره ساخته می شود، درون آب و نیم دیگر آن بیرون آب است. قسمت درونی دارای 21 اتاق با مساحت کلی 1000 متر مربع است.
عمق این قسمت هتل حدود 10 متر پایین تر از سطح آب است. در کنار این هتل زیرآب، مجموعه ای برای غواصی نیز ساخته خواهد شد.

Artist's rendering of the futuristic Water Discus underwater hotel planned for constructio...
ادامه مطلب ...

سوپـر خـودروهای سـال ۲۰۱۲ کدامنـد؟

خودروی قانونی به هر وسیله نقلیه ای گفته می شود که مطابق قوانین گواهینامه تردد در خیابان های شهری را داشته باشد. برخی از شرکت های جهان خودروهای بسیار گران قیمتی برای تردد در شهر تولید می کنند. این خودروها به علت طراحی خاص بدنه، وزن، قدرت موتور و سرعت نسبت به مدل های متوسط شهری بسیار متفاوت هستند، قیمت آنها هم نسبت به نمونه های مشابه با تفاوت بسیار زیادی بالاتر است. اما گران ترین خودروهای جهان، کدام خودروها هستند؟

سال ۱۹۳۱ کارخانه بوگاتی خودرویی با مدل رویال کلنر کوپه تولید کرد که ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار قیمت داشت؛ چیزی نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان، خیلی سخت است فکر کنیم کسی حاضر باشد برای خرید یک اتومبیل ۱۵ میلیارد تومان خرج کند. با این حال آدم هایی هستند که آنقدر هزینه می کنند تا برای مجموعه شخصی شان چنین خودروهایی بخرند. مطمئن باشید تمام رویال کلنرهای تولیدشده توسط بوگاتی هم به فروش رفته به گونه ای که سال ۲۰۱۱ هیچ نمونه ای از آن برای فروش در بازار باقی نمانده است. در ادامه این ایمیل فهرستی از گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۲ که حداقل دو نمونه از آنها در بازار برای فروش وجود داشته باشد را حضور شما دوستان معرفی می کنیم.

1. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport)

این خودرو با حداکثر سرعتی معادل ۴۳۰ کیلومتر در ساعت صفر تا صدی معادل ۴/۲ در ثانیه دارد. این خودرو با موتور ۸۰۰۰ سی سی و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. پنج سال پیش بوگاتی ویرون مسابقه پرسرعت ترین خودروی شهری را به خودروی اس اس سی آلتیمیت آئرو SSC Ultimate Aero باخت، اما سال ۲۰۱۰ بوگاتی با تولید مدل سوپر اسپورت این خودرو مجددا موفق شد عنوان سریع ترین خودروی شهری را از آن خود کند. مدل اصلی این خودرو ۴۰۷ کیلومتر در ساعت سرعت داشت و با توان ۱۰۰۱ اسب بخار ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار قیمت داشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

پس اونا چی….!!!???

از کارتون توی یک اداره مدرن راضی نیستین؟

 image.jpeg
پس این چی؟ ادامه مطلب ...

Jumbo Jet Hostel هم هتـل و هم هواپیـما !

شاید براتون جالب باشه که بدونید در فرودگاه استکهلم سوئد یک فروند بوئینگ 747 که دیگه بازنشسته شده به هتل تبدیل شده است. این هواپیما که پیشتر به یک شرکت هواپیمایی سنگاپوری تعلق داشت، در فرودگاه به حال خود رها شده بود که به این شکل داره از اون استفاده میشه که البته در نوع خودش هم جالبه هم بی نظیر ! 

این هتل بوئینگی دارای 25 اتاق یک تا 4 تخته، 9 دستشویی و یک سوئیت ماه عسل در اتاق خلبان آن است. در کل 72 تخت در هواپیما جاسازی شده و فقط سوئیت ماه عسل دارای سرویس اختصاصی است. دماغه هواپیما به سالن انتظار تبدیل شده و قسمت فرست کلاس اون هم به یک رستوران با 20 صندلی. هزینه اقامت در این هتل شبی 52 دلار کانادا است و برای دو تخته های لوکس 200 دلار. البته می توان با پرداخت 10 دلار فقط از داخل آن بازدید کرد !

از نکات جالب این هتل این هست که مهمانان اگر حوصله شان سر برود می توانند از درهای اضطراری خارج شده و روی بال هواپیما قدم بزنند! توماس کاسل یکی از مسئولان فرودگاه اورلاندا در استکهلم سوئد می گوید ما مجبور بودیم با این هواپیما کاری بکنیم. مسئله مهم این بود که به هتلی جدید اطراف فرودگاه هم نیاز داشتیم و به فکر افتادیم آن را به هتل تبدیل کنیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

متـرو تـهران حدود 30 میلیارد تومان خسارت دید !

خط 4 متروی تهران دو روز است به دلیل ورود آب رودخانه کن به داخل ایستگاه های آزادی، استاد معین و دکتر حبیب الله مسدود شده و عوامل مترو برای تخلیه آب این ایستگاه ها تلاش می کنند. به گفته سخنگوی شهرداری تهران، مترو در حدود 30 میلیارد تومان خسارت دیده است. وی در این باره اظهار کرده میزان خسارت به طور دقیق مشخص نشده اما دیواره های تونل مترو بتنی بوده و بیشتر خسارت متوجه دستگاه های الکترونیکی تعبیه شده در ایستگاه ها شده است که رقمی بیش از 30 میلیارد تومان نخواهد بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...