دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

طراحی جالــب و مبـــتکرانه غذا ها در فستیوال سیدنی

در فستیوال غذا امسال در سیدنی کمپانی TBWA با استفاده از مواد غذایی پرچم کشور های شرکت کننده را طراحی کرده است و بسیار زیبا می باشد. درباره این فستیوال که هر سال در سیدنی استرالیا برگزار می شور بزرگترین کمپانی ها جدیدترین محصولات غذایی خود را به نمایش می گذارند.

 


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

:: استرالیا ::

http://www.fun-group.info/pic/Line/line.gif

ادامه مطلب ...

10 زن اول قدرتمند جهان

"آنجلا مرکل" در حالی برای چهارمین سال متوالی در صدر فهرست "قدرتمندترین زنان جهان" قرار گرفت که هیچ اثری از زنان ایرانی در بین یکصد زن قدرتمند دنیا دیده نمی شود.

به گزارش عصر ایران مجله معتبر فوربس مطابق روال سالیان اخیر در گزارشی اسامی یکصد زن قدرتمند جهان در سال 2009 را منتشر کرد و صدراعظم آلمان را در صدر این فهرست قرار داد. براساس این گزارش، نفوذ روزافزون زنان در عرصه های تجارت، سیاست و سازمان های غیرانتفاعی قدرت زیادی به آنها بخشیده است. در اعلام فهرست جدید زنان قدرتمند جهان از سوی فوربس، معیارهایی چون "محبوبیت" یا "معروفیت" زنان، ملاک قرار نگرفته بلکه این زنان بر اساس میزان نفوذ خود در عرصه های مختلف سیاسی، تجاری و سازمان های غیرانتفاعی معرفی شده اند.

در این فهرست زنانی انتخاب شده اند که اداره کننده کشورها، شرکت های بزرگ یا سازمان های غیرانتفاعی ذی نفوذ هستند. رتبه بندی این زنان همچنین بر اساس عواملی چون میزان توجه رسانه های عمومی به آنها و نیز اندازه سازمان یا کشوری که تحت رهبری این زنان قرار دارد انجام شده است.
رتبه اول این فهرست برای چهارمین سال متوالی در اختیار آنجلا مرکل قرار گرفته است. مرکل رهبر چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است و در حال حاضر با چالش های اقتصادی بزرگی روبروست. "شیلا بیر" مدیرکل شرکت بیمه ذخیره فدرال آمریکا نیز کماکان در رتبه دوم قرار دارد. او امسال بیش از 77 بانک را زیر سلطه خود درآورده است. "ایندرا نویی" مدیرعامل شرکت پپسی کولا در مقام سوم این فهرست قرار دارد و "سینتیا کارول" مدیرکل شرکت معدنی آنگلوآمریکن در رتبه چهارم دیده می شود.

"هو شنگ" رئیس شرکت بزرگ اقتصادی تاماسک سنگاپور که اکنون به دنبال جانشین می گردد در رتبه پنجم فهرست فوربس قرار گرفته و "آیرن روزنفلد" مدیرکل شرکت مواد غذایی کرفت فود نیز در جایگاه ششم قرار دارد. اما "الن کولمن" مدیرعامل شرکت آمریکایی دوپونت، "آنجلا برالی" مدیرعامل شرکت بیمه ول پوینت، "آن لوورژن" مدیر شرکت اتمی فرانسوی آورا و "لین السنانس" مدیر شرکت سونوکو در جایگاه های هفتم تا دهم این فهرست قرار گرفته اند.

در فهرست امسال فوربس نام تعدادی از چهره های تازه وارد دیده می شود به نحوی که "سونیا سوتومایر" قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا برای اولین بار در رتبه 54 ظاهر شده است. "میشله اوباما" بانوی اول آمریکا و همسر باراک اوباما نیز برای اولین بار به این فهرست راه یافته و در رتبه چهلم قرار گرفته است. اما دیگر چهره سرشناس این فهرست "ملکه رانیا" بانوی اول اردن (رتبه 76) است که از جمله پرنفوذترین زنان خاورمیانه به شمار می رود و حدود 600 هزار هوادار در توئیتر دارد.

از دیگر چهره های سرشناس این فهرست می توان به کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین (11)، سونیا گاندی رئیس حزب کنگره ملی هند (13)، کریستین لاگارد وزیر اقتصاد فرانسه (17)، میشله باچلت رئیس جمهور شیلی (22)، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (35)، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا (36)، اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیونی آمریکا (41)، ملکه الیزابت بریتانیا (42)، یولیا تیموشنکو نخست وزیر اکراین (47) و شیخ لبنا القاسمی وزیر تجارت امارات (95) اشاره کرد. در حالی نامی از زنان ایرانی در بین یکصد زن قدرتمند جهان دیده نمی شود که سال گذشته کریستین امانپور خبرنگار ایرانی الاصل شبکه آمریکایی CNN در رتبه هفتادوچهارم مجله فوربس قرار داشت.


برای اطلاع از فهرست کامل یکصدزن قدرتمند جهان از نگاه فوربس می توانید به اینجا مراجعه کنید.



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید


Angela Merkel

............ ادامه ............... ادامه مطلب ...

خشم طبیعت چیست ؟ عکس های زیبا از خشم طبیعت


 

یکی از مواردی که احساسات مذهبی افراد را برانگیخته و آنها را وادار به اجرای مراسمی آیینی می‌کرد، حوادثی طبیعی از جمله خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی بوده است.

در گذشته، بسیاری از فرهنگ‌ها معتقد بودند که خورشید و ماه تنها وقتی می‌گیرند که از بشر، گناه و معصیت بسیاری سرمی‌زند و این نشانه نزول بلایی در آینده است.

در این مواقع، افراد سعی می کردند از طرق مختلفی به خطای خود اعتراف کرده و به عذرخواهی از روح طبیعت و تمنای بخشایش بپردازند. اهالی منطقه الموت قزوین در این مواقع، ضمن جمع شدن در مساجد و برگزاری نماز و نیایش به درگاه خداوند، کارهای دیگری نیز انجام می دهند. از جمله اینکه ظرف‌های مسی قدیمی خود را بر روی پشت‌بام خانه برده و همه با هم بر روی آنها می‌کوبند.

در بین اهالی این منطقه، اعتقاد دیگری هم در این باره وجود دارد که می گوید خورشید و ماه، دشمنانی دارند که این دشمنان، وقتی موفق می‌شوند آنها را به اسارت بکشند خسوف و کسوف رخ می‌دهد. برای همین، اهالی با تفنگ به طرف ماه و یا خورشید، تیر هوایی شلیک می‌کنند تا دشمنان طبیعت را که قوت گرفته‌اند و تعدی کرده‌اند ترسانده و فراری دهند و آرامش را به سرزمین خود بازگردانند.
 

***

بشر در گذشته، خود را بخشی از طبیعت حس می‌کرد و بنابراین، هر فعالیت خود را در ارتباط مستقیم با حرکات و نیز عکس‌العمل‌های آن در نظر می گرفت.

در چنین نظامی از تفکر، طبیعت و عناصر مختلف آن به منزله رسانه‌ای تلقی می‌شدند که پیام‌هایی را به انسان‌ها مخابره می کردند، پیام‌هایی که می‌توانستند از وقوع رویدادهایی خوشایند یا ناخوشایند در آینده آن سرزمین و ساکنان آن خبر دهند.

خشم طبیعت نیز اصطلاحی است که از چنین نظام تفکری‌ای باقی مانده است. انسان ها با فعالیت‌های خود می‌توانستند طبیعت را خشمگین کرده و به عکس‌العمل‌های ناخوشایندی وادار کنند. اعتراف به گناه خود، متوقف‌کردن آن و نیز عذرخواهی، تنها راهکار انسان‌ها در چنین مواقع بحرانی‌ای بوده است؛ راهکاری که عمدتا از مسیر دین و آموزه‌ها و مفاهیم دینی می گذشته است.

وجود فریضه‌ای تحت عنوان نماز آیات در دین اسلام نیز می تواند اشاره‌ای به چنین تفکر اسطوره شناختی کهنی باشد. این آیین‌های مذهبی، یکی از مهمترین ابزارهای فرونشاندن ترس و نگرانی مردم در چنین لحظه‌هایی از حیات جوامع تلقی می‌شده‌اند.


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید


باقی در ادامه ...

ادامه مطلب ...

عکس های بی نظیر از صحنه های مشترک در زمان جنگ جهانی دوم و اکنون

جنگ جهانی دوم یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها در تاریخ جهان است.

آلمان در ۱ سپتامبر، ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است. منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه، ۱۹۳۷، آغاز جنگ می‌دانند، و همچنین حمله ژاپن به منچوری را در ۱۹۳۱ را نیز در این میان ذکر کرده‌اند.

جنگ جهانی دوم به دلایل بسیاری آغاز شد. بعضی از اصلی تربن آن‌ها، بحران اقتصادی و تورم، درخواست غرامت جنگی از جمهوری وایمار آلمان پس از جنگ جهانی اول. رکود اقتصادی و نیاز ژاپن به مواد اولیه بود که باعث ظهور و رواج اندیشه فاشیسم و ملی گرایی، ظهور اندیشه دیکتاتوری و محدود کردن فکر و اندیشه شد.

جنگ جهانی اول به پایان رسید، اما نظام سرمایه‌داری اروپا جنگ دیگری را آبستن بود. سرمایه‌داری اروپا از بازارهای پس از جنگ فربه شده بود. تنها چند ماه پس از جنگ جهانی اول بود که شوراهای انقلابی کارگری به ویژه در آلمان پدید آمده و شدیداً طبقهٔ حاکم را نگران کرده بودند. به همین خاطر طبقهٔ حاکم آلمان به تسلیح میلشیای ارتجاعی همت گمارد تا «خطر» انقلاب را برطرف کرده و بتواند روسیه را از حمایت کارگران اروپا محروم نماید. شوراهای انقلابی کارگری درهم‌کوبیده شدند و بحران اقتصادی بر جای ماند تا این که در سال ۱۹۲۹ میزان بیکاری به درجه‌ای بی‌سابقه رسید. اشتهای استعماری قدرت‌های بزرگ سرمایه‌داری و رقابت‌هایشان هم در این زمان به شدت تقویت شده بودند. دو اتفاق مهم آتش اولیه جنگ جهانی دوم را برافروخت، حمله ژاپن به چین (ژوئیه ۱۹۳۷)و اشغال لهستان توسط آلمان (سپتامبر ۱۹۳۹). کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم دو گروه بودند که به نام متفقین و متحدین شناخته می‌شوند.

 


باقی را در ادامه ببینید...

ادامه مطلب ...