سلام

ببخشیدیه مدت نبودم دوباره شروع میکنم

سلام

سلام به همگی من داشتم روی سایت کار میکردم و الان که تموم شد در خدمتتون هستم.

15 استخر بی نهایت باورنکردنی


استخر بی نهایت باورنکردنی در بالی

 
 

ادامه نوشته

این مـــرد عجیــب تـرین حیـــوان خانــگی را دارد!



ادامه نوشته

برج شارد لندن، بلندترین برج اروپا، افتتاح شد


برج ۸۷ طبقه ای شارد با ۳۱۰ متر ارتفاع، بلندترین برج در اروپاست. این برج بیش از ۱۱ هزار پنجره دارد. برج شارد را رنزو پیانو، معمار ایتالیایی طراحی کرده است. او در سال ۲۰۰۰ در دیدار با ایروین سلار، سازنده برج، طرح اولیه شارد را در رستورانی در برلین پشت یک منوی غذا کشید. طبقات پایین تر برج به فضاهای اداری اختصاص دارد ولی در طبقات بالاتر چندین آپارتمان مسکونی، رستوران و هتل خواهد داشت. تا سال ۲۰۰۸ هنوز هیچ کاری برای ساخت برج صورت نگرفته بود. بحران بانکی سبب توقف همه کارها شده بود. اما سرمایه گذاران قطری برای تامین ۸۰ درصد هزینه ساخت این برج اعلام آمادگی کردند. از مهمترین چالش ها برای سازندگان برج شارد، سرعت باد، مخصوصا در طبقات بالایی بوده است که تا بیست متر در ثانیه هم می رسد. در فوریه سال ۲۰۱۳ در طبقه های بالا سالنی برای تماشای شهر لندن افتتاح خواهد شد که پیش بینی می شود سالانه یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند. آقای رنزو می گوید که این یازده هزار پنجره مثل آینه ای رو به آسمان است که مدام با تصویرهای گذران ابرها بازی می کند. این برج در ساحل جنوبی رودخانه تیمز، کنار ایستگاه قطار لندن بریج قرار دارد. ارتفاع برج شارد حدود یک سوم بلندترین برج دنیا، برج الخلیفه در دبی است با ۸۲۸ متر ارتفاع.



سوپـر خـودروهای سـال ۲۰۱۲

خودروی قانونی به هر وسیله نقلیه ای گفته می شود که مطابق قوانین گواهینامه تردد در خیابان های شهری را داشته باشد. برخی از شرکت های جهان خودروهای بسیار گران قیمتی برای تردد در شهر تولید می کنند. این خودروها به علت طراحی خاص بدنه، وزن، قدرت موتور و سرعت نسبت به مدل های متوسط شهری بسیار متفاوت هستند، قیمت آنها هم نسبت به نمونه های مشابه با تفاوت بسیار زیادی بالاتر است. اما گران ترین خودروهای جهان، کدام خودروها هستند؟

ادامه نوشته

اعجاز قرآن

از طرف دوست گرامی بهزاد چوکل


حادثه 11 سپتامبر 2001 را همه میدانند که برج دوقولوی نیویورک واقع در خیابان جرفن هار توسط اصابت هواپیما به طبقه 109 متلاشی شد.و خداوند ان را در قرآن کریم پیش بینی کردهاست.سوره 9 قرآن اشاره به ماه نهم یعنی سپتامبر دارد و این سوره جز 11 قران که اشاره به روز حادثه و کلمه جرفن هار در ایه 109 قرار دارد که هم نام خیابانی است که برج ها در ان واقع شده است وهم این ایه اشاره به طبقه 109 آن دارد که هواپیما با آن برخورد کرده و کلمه جرفن هار در این سوره 2001 امین کلمه که اشاره به سال وقوع حادثه میباشد همچنین این بخش از قران را حزب 21 مینامند که اشاره به قرن 21 دارد.
‏ ((أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَاللّهُ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ))سوره توبه ایه 109 ‏

معنی:‏ آيا كسي كه شالوده آن ( مسجد ) را بر پايه تقوا و پرهيز از ( مخالفت فرمان ) خدا و ( جلب ) خوشنودي ( او ) بنياد نهاده است ، ( كارش ) بهتر است يا كسي كه شالوده آن را بر لبه پرتگاه شكافته و فرو تپيده‌اي بنياد نهاده است و ( هر آن با فرو ريختن خود ) او را به آتش دوزخ فرو مي‌اندازد ؟ خداوند مردمان ستم‌پيشه را ( به چيزي كه خير و صلاح ايشان در آن باشد ) هدايت نمي‌كند . ‏
اعجاز سال شمسی و قمری
در آیه 25 سوره کهف خداوند می فرماید
((‏ وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلَاثَ مِئَةٍ سِنِينَ وَازْدَادُوا تِسْعاً ‏))
‏ اصحاب كهف مدّت سيصد و نه سال در غارشان ( در حال خواب ) ماندند . ‏
این مدت زمان در قران 309 سال و در کتاب تورات 300 سال بیان شده است.ایا خداوند دچار اشتباه شده است؟ بی شک نه.سال یهودیان شمسی و سالی که خداون در قران فرموده است قمری می باشد.سال شمسی 365 روز و سال قمری 354 روز است.هر سال شمسی 11 روز بیشتر از سال قمری است و این تفاوت تا 300 سال میشود 3300 روز که برابر 9 سال میشود.واین همان اختلاف بین 300 سال شمسی و309 سال قمری


معجزه حروف ابجد.
ابتدا حروف ابجد را معرفی می کنیم.
آ=1 ب=2 ج=3 د=4 ه=5 و=6 ز=7 ح=8 ط=9 ی=10 ک=20 ل=30 م=40 ن=50 س=60 ع=70 ف=80 ص=90 ق=100 ر=200 ش=300 ت=400 ث=500 خ=600 ذ=700 ض=800 ظ=900 غ=1000
حالا سوره الحدید ایه 25 که در مورد آهن است و کلمه الحدید را به صورت حروف ابجد مینویسیم.ا ل ح د ی د =1 30 8 4 10 4 حالا این اعداد را با هم جمع می کنیم.
1+30+8+4+10+4=57 سوره الحدید سوره 57 قران است.
حالا فقط کلمه حدید را امتحان می کنیم. ح د ی د = 8+4+10+4=26 و 26 عدد اتمی آهن میباشد.

آیا میدانید؟

از طرف دوست گرامی بهزاد چوکل

پشه ها بر روی مواد شیرین مانند شکر شیرینی و... مینشینند ولی هرگز شکر را نمی خورند چرا که با خوردن آن می میرند.پس مقداری از بذاق دهان خود را روی شکر میریزند و ماده گلوکز را به گلسیرین تبدیل و سپس می خورند.و در هیچ آزمایشگاهی هیچ شیمیدانی نمیتواند گلسرین را به گلوکز اولی باز گرداند

بزرگترین گوشتخوار اقیانوسها

وال اسپرم یا عنبرماهی بزرگترین وال دنداندار اقیانوسهاست و به سبب اشتهای سیری ناپذیرش در تعقیب و بدام انداختن هشت پایان بزرگترین گوشتخوار دریاها نیز محسوب می شود. آرواره پایینی وال اسپرم بالغ دارای دندانهایی است که طول آنها تا 28 سانتی متر نیز می رسد! اما آرواره بالایی تنها شامل باقیمانده های دندانی شکل است.


وال اسپرم روزانه تا 1000 کیلوگرم غذا می خورد. دانشمندان این وال را در عمق 3000 متری یافته اند که به دنبال یک هشت پا بیش از دو ساعت مشغول شنا و حبس کردن نفس خود بوده است. مواردی از بلعیدن یک کوسه ماهی سفید توسط وال اسپرم نیز دیده شده است!


وال اسپرم بالغ در هنگام بلوغ طولی معادل 20 متر و وزنی بیش از 40 تن کسب می کند.


ادامه نوشته

دورترین شی آسمانی کشف شده


دورترین شی آسمانی کشف شده کهکشان کم فروغی است که در فاصله 13 میلیارد سال نوری از ما قرار دارد. این کهکشان توسط دو تا از قدرتمندترین تلسکوپهای ساخته دست بشر، تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ 10 متری رصدخانه کک بر فراز کوههای ماناکوآ کی در هاوایی رصد شده است.

پهنای این کهکشان تنها 2000 سال نوری است که بسیار کوچکتر از کهکشان راه شیری با 100000 سال نوری پهنا است. با توجه به عمر پیش بینی شده برای جهان که 13.7 میلیارد سال تخمین زده می شود، این کهکشان زمانی متولد شده که از عمر جهان تنها 700 میلیون سال می گذشت است.


ادامه نوشته

بزرگترین ستاره شناخته شده


بزرگترین ستاره ای که تاکنون مورد شناسایی قرار گرفته VY Canis Majoris است که قطری حدود ١٨٠٠ تا ٢١٠٠ برابر خورشید ما دارد. علت متغیر بودن اندازه گیری ها این است که مرز واقعی این ستاره که بسیار رقیق تر از خورشید است بدرستی معلوم نیست. این ستاره برای اولین بار در ١٨٠١ مورد شناسایی قرار گرفت و در سال ١٨٤٧ به عنوان یک ستاره قرمز شناخته شد. 

 

تصویر زیر توسط تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از فیلترهای پلاریزه از این ستاره غول پیکر گرفته شده است. این تصویر نشان دهنده پرتاب مقادیر عظیمی از مواد توسط این ستاره به سحابی های پیرامونی است.  

  

ادامه نوشته

عجیبترین گیاهان دنیا، گیاهانی گوشتخوار با ظاهری فریبنده

ونوس تله ای یکی از مشهورترین گیاهان شکارگر است که بر خلاف دیگر گیاهان مشابه یک صیاد واقعی است و مدتها به حالت شکفته برای طعمه اش منتظر می ماند و ناگهان با بسته شدن مانند یک تله عمل می کند.

10 عکس از گیاهان گوشت خوار

ادامه نوشته

فستیـوال بین المللی یـخ و بـرف هاربیـن در چیـن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

بهترین آثار طراحی خیابانی در سال2011

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

مرتفع ترین پل جهان


پل میلائو (Millau Viaduct) در فرانسه که از روی دره رودخانه تارن (Tarn) در نزدیکی شهر میلائو واقع در جنوب فرانسه می گذرد، مرتفع ترین پل جهان و یکی از کم نظیر ترین سازه های طراحی شده توسط بشر است. طراحان این پل مهندس سازه میشل ویلوژ (Michel Virlogeux) فرانسوی و آرشیتکت بنام انگلیسی نورمن فاستر (Norman Foster) هستند. بلندترین دکل این برج 343 متر طول دارد. این پل دره رو بخشی از محور عبور و مرور پاریش به مونت پلیه می باشد. هزینه ساخت این پل تقریبا 400 میلوین یورو بوده است. 

ادامه نوشته

بزرگترین موجودات دریایی صید شده در جهان


1. بزرگترین گربه ماهی شکار شده

این گربه ماهی 2.74 متری در سال 1981 در دهکده شیانگ کونگ تایلند صید شده است. روستائیان نتوانستند این گربه ماهی را زنده نگهدارند. در نتیجه این ماهی نادر که برای تحقیقات علمی بسیار ارزشمند است توسط آنان خورده شد!


ادامه نوشته

بزرگترین ستاره شناخته شده


بزرگترین ستاره ای که تاکنون مورد شناسایی قرار گرفته VY Canis Majoris است که قطری حدود ١٨٠٠ تا ٢١٠٠ برابر خورشید ما دارد. علت متغیر بودن اندازه گیری ها این است که مرز واقعی این ستاره که بسیار رقیق تر از خورشید است بدرستی معلوم نیست. این ستاره برای اولین بار در ١٨٠١ مورد شناسایی قرار گرفت و در سال ١٨٤٧ به عنوان یک ستاره قرمز شناخته شد. 

 

تصویر زیر توسط تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از فیلترهای پلاریزه از این ستاره غول پیکر گرفته شده است. این تصویر نشان دهنده پرتاب مقادیر عظیمی از مواد توسط این ستاره به سحابی های پیرامونی است.  

  

ادامه نوشته

بزرگترین هلی کوپترهای جهان


Mil V-12

بزرگترین هلی کوپتری که تاکنون ساخته شده میل وی ١٢ است که در طی دهه ١٩٦٠ در روسیه شوروی ابداع شد. این هلی کوپتر شکل بسیار غیرعادی داشت و مانند هواپیمایی بود که دو روتور عظیم در دو انتهای بال خود دارد. هر روتور دارای قطری حدود ٣٥ متر بود. فاصله بین دو نوک روتور آن در حال گردش به ٦٧ متر می رسید که حتی از فاصله دو سر بال بوئینگ ٧٤٧ نیز بیشتر بود!  

Mil V-12

ادامه نوشته

گرانترین هواپیماهای دنیا


گرانترین هواپیماهای دنیا را باید در بین هواپیماهای نظامی جستجو کرد. در این مقاله به معرفی برخی از گرانترین هواپیماهای ساخته شده توسط کشورهای مختلف دنیا می پردازیم. 

 

١. بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit 

در صدر گرانترین ها، بمب افکن رادارگریز بی ٢ اسپیریت قرار دارد. هزینه ساخت و بکارگیری این هواپیما را مابین ٧٣٧ میلیون تا ١.٣ میلیارد دلار تخمین زده اند. اما برای کل هزینه مهندسی، تست و تعمیر و نگهداری مداوم هر فروند این هواپیما مبالغ عظیمی چون ٢.٨ میلیارد دلار نیز ذکر می شود. 

  

ادامه نوشته

بزرگترین پستانداران دنیا


وال آبی بزرگترین پستانداری است که تا کنون بر روی کره زمین زیسته است. یک وال آبی بالغ می تواند تا ٣٠ متر طول و ١٣٠ تن وزن داشته باشد. بزرگترین وال آبی مشاهده شده یک وال آبی ماده به وزن ١٧٦ تن بوده است. 

 

شکار بی رویه وال توسط انسان تعداد و تنوع آنها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است. امروزه بیشتر وال های آبی بالغ طولی بالغ بر ٢٤ متر دارند زیرا بسیاری از وال های غول پیکر توسط انسان شکار شده اند.  

 

زبان وال آبی آنقدر بزرگ است که ٥٠ نفر انسان سنگین وزن می توانند روی زبان آن بایستند! قلب آنبه بزرگی یک فولکس واگن و شش های آن به قدری است که انسان می تواند از آنها بالا برود. نوزاد وال آبی به هنگام تولد ٧ مترطول داشته و به سنگینی یک فیل است. در طول ٧ ماه اول تولد این نوزاد روزانه ٣٨٠ لیتر از شیر مادر خود می نوشد. 

 

غذای اصلی وال آبی نوعی میگو به نام کریل است که روزانه ٤ تن از آنها را می خورد.  

 

دانشمندان به این باورند که روزگاری ٢٠٠٠٠٠ وال آبی در اقیانوس ها می زیسته اند. تعداد آنها اکنون به کمتر از ١٠٠٠٠ عدد رسیده است. 

 

 


ادامه نوشته

بزرگترین هواپیمای جنگی جهان


بزرگترین هواپیمای جنگی جهان توپولف تی-یو ١٦٠ (نام گذاری ناتو بلک جک)، یک بمب افکن استراتژیک مافوق صوت بال متغیر است که در بین هواپیماهای جنگی بزرگترین بشمار می‌رود. این هواپیما دارای رکوردهایی از قبیل بزرگترین هواپیمای بال متغیر، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت، سریعترین بمب افکن سنگین و بیشترین قابلیت حمل بمب در بین هواپماهای نظامی می باشد.  

 

ادامه نوشته

دوربردترین هواپیماهای جهان


رکورد طولانی ترین پرواز بدون سوختگیری مجدد توسط هواپیمای وویاجر ثبت شده است که دو خلبان آن در سال ۱۹۸۳ توانستند مسافت ۴۰۲۱۲ کیلومتر را بود کره زمین پرواز کنند.   

 

ادامه نوشته

خدا کند که آخر هر خنده ای به گریه ختم نشود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

تصاویر بسیار دیدنی از کاخ سفید ایران

این ویلای زیبا که در عکس مشاهده میکنید در رشت ساخته شده است و متعلق به یکی از پولدارهائی است که در تهران زندگی میکند. لازم به ذکر است که سرو صدای این ویلا در محافل خبری خارجی هم از جمله VOA News و BBC News شنیده شده و تمامی عکسهای این ویلا را با ذکر جزئیات کامل و متراژ پوشش کامل خبری دادند و حتی آنرا با کاخ سفید مقایسه کردند

ادامه نوشته

جاذبـه ای طبیـعی و بی نظیـر در تگـزاس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

استتار انسان ها؛ هنری زیبا از Liu Bolin !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

ادامه نوشته

بالش هوشمندی برای جلوگیری از خروپف

ادامه نوشته

تصادف سنگین 52 خودرو در آلمان !

 19 نوامبر 2011 بود که در یکی از بزرگراه های شمال آلمان در نزدیکی Heek ، سانحه ای رخ داد که 52 وسیله نقلیه در آن درگیر شدند. شاید از این تصادف بتوان بعنوان یک اتفاق نادر نام برد که در آلمان رخ داده است. علت این تصادف، مه شدید و دید ناکافی و همچنین عدم کنترل سرعت برخی رانندگان گزارش شده که 3 نفر جان خود را از دست داده اند و 35 نفر دیگر به طور جدی زخمی شدند.

تصاویر این تصادف حیرت انگیز گرچه دلخراش است اما هشداریست برای عزیزان هموطنی که در جاده ها و بزرگراه ها با سرعت غیرقابل کنترل رانندگی می کنند خصوصا اینکه کشور ما متاسفانه بدلایل متعددی رکوردار تصادفات جاده ای در جهان نیز هست ...



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه نوشته

هیچ معلومه اینجا چه خبره ؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

طراوت و زیبایی در حد بی نهایت !

هرچند باران، چیزی جز متلاشی‌شدن قطرات بزرگ‌تر آب به ریزقطره‌ها نیست اما سالیان متمادی است که اندازه قطرات باران هنوز معمایی اسرارآمیز است. پژوهشگران دریافته اند که در هنگام بارش باران همزمان با شتاب گرفتن قطره آب از ابرها به سمت زمین، مقاومت هوا بر روی آن افزایش می‌یابد؛ تا جایی که بر نیروهای چسبندگی بین مولکول‌های آب که مولکول‌های آن قطره را در کنار هم قرار می‌دهد، برتری می‌یابد و پس از آن، قطره آب به بارانی از ریزقطره‌ها تبدیل می‌شود و مکانیزمی که در پس اندازه و توزیع ریزقطره‌ها وجود دارد، می‌تواند همان مکانیزمی باشد که سبب متلاشی شدن یک قطره آب به ریزقطره‌ها می‌شود. ولی از مبحث علمی این نعمت خدادادی که بگذریم؛ حاصل قطره های باران سراسر زیبایی است و طراوت است و تازگی که تقدیم شما دوستان عزیز  3smh3   می کنیم ...



 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته