دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

اولین های سرویس های وب


اولین وسیله فروخته شده در eBay: برمی گردیم به سال ۱۹۹۵. زمانی که سایت eBay، AuctionWeb نامیده می شد. این وسیله، یک نشانگر لیزر شکسته بود که به قیمت ۱۴.۸۳ دلار فروخته شد. طرف خریدار، وقتی سوالی را از جانب مدیر سایت، پیر امیدیار مبنی بر اینکه آیا آگاه است که لیزر خریداری شده توسط او شکسته است، پاسخ داد که من یک گردآورنده از نشانگرهای لیزری شکسته هستم!

اولین کتاب فروخته شده در آمازون: اولین کتاب فروخته شده در سایت amazon.com که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، به نام Fluid Concepts and Creative Analogies نوشته Douglas Hofstadter بود.

اولین ویرایش در ویکی پدیا: اولین ویرایش در ویکی پدیا یک ویرایش آمایشی با متن "Hello, World!" بود که توسط Jimmy Wales مالک سایت ایجاد شد اما دیگر در دسترس نیست. قدیمی ترین سند ویرایش شده در این سایت مربوط به ۱۶ ژانویه ۲۰۰۱ است که متعلق به اضافه کردن اطلاعاتی به فهرست کشور هاست.

اولین ویدیو در یوتیوب: اولین ویدیوی ارسال شده در یوتیوب مربوط در ۲۳ آوریل سال ۲۰۰۵ توسط Jawed Karim از موسسین آن سایت فرستاده شد. ویدیویی با نام من در باغ وحش (Me at the zoo) که حکایت رفتن به به باغ وحشی در سن دیگو را روایت می کند! این ویدیو هنوز هم در سایت موجود است و بیش از ۱.۵ میلیون بار توسط کاربران دیده شده است.

اولین پیام در توییتر: اولین پیام ارسال شده در این سایت که هنوز هم موجود است مربوط به Jack Dorsey است. او همان کسی بود که ایده توییتر را در سر داشت و آن زمان پیام خود را با این عنوان ارسال کرد که " just setting up my twttr". البته با توجه به این پیام باید بدانید که این سایت برای مدت کوتاهی با الهام از سایت Flickr، twttr نامیده می شد.

در انتها باید یاد آور شد نوشتن تاریخ اولین کاری که اغاز شده، گاه حتی برای موارد تازه اتفاق افتاده هم کار سختی است پس اگر شما کاری را برای نخستین بار انجام می دهید، سعی کنید که رویداد آن را در جایی یادداشت کنید تا بعد بتوانید از آن بهره ببرید!


اولین های وب


اولین وب سایت: اولین وب سایت در اواخر سال ۱۹۹۰ با نام info.cern.ch روی یک کامپیوتر NeXT ایجاد شد. اولین صفحه وب نیز http://info. cern.ch/hypertex t/WWW/TheProject .html بود که شامل اطلاعاتی در مورد پروژه وب جهان گستر (World Wide Web) بود. هرچند که این صفحه در دسترس نیست اما نسخه کپی شده آن در سال ۱۹۹۳، در سایت W۳C موجود است.

اولین سایت تجارت الکترونیک: هرچند که در حال حاضر Amazon و eBay بزرگ ترین سایت های تجارت الکترونیکی هستند اما اولین نیستند. اولین مورد در این مجموعه NetMarket است که اولین فروش خود را در ۱۱ آگوست سال ۱۹۹۴ با فروش یک سی دی به قیمت ۱۲.۴۸ دلار آغاز کرد.

اولین بانک آنلاین: اولین موسسه ای که به ارئه خدمات اینترنتی انلاین به مشتریان خود کرد، اتحادیه اعتباری فدرال استفورد بود در سال ۱۹۹۴ بود.

اولین موتور جستجو: هرچند که سابقه وجود موتورهای جستجو به قبل از ایجاد WWW برمی گردد اما از طرفی هم آن ها تنها معمولا به جستجوی عنوان صفحه ها محدود بودند. اولین موتور جستحویی که توانایی کامل برای فهرست کردن صفحات را داشت، WebCrawler بود که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد.

اولین وبلاگ: Justin Halls در سال ۱۹۹۴ دفتر خاطرات مبتنی بر وبی را با عنوان لینک های جاستین از زیر زمین ایجاد کرد در اوایل به ارائه راهنماهایی در مورد وب می پرداخت اما رفته رفته شخصی تر شد. البته از مجله نیویورک تایمز هم به عنوان پدر وبلاگ نویسی شخصی یاد می شود. البته وازه وبلاگ هنوز در ان زمان ابداع نشده بود (کلمات «وبلاگ» در ۱۹۹۷ و «بلاگ» در ۱۹۹۹ به کار برده شد).

اولین پادکست: در ادامه این بحث، Dave Winer که پیشگام در وبلاگ نویسی بود، در سال ۲۰۰۰ قابلیت اضافه کردن ارجاعات در RSS به فایل های صوتی را داد و در سال ۲۰۰۱ نیز آن را گسترش داد. از سال ۲۰۰۳ نیز دانلود فایل های صوتی برای گوش دادن به آن ها در دستگاه های آی پاد محبوبیت یافت. اصطلاح پادکست اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای وبلاگ های صوتی معرفی شد.

اولین های اینترنت

نخستین اتفاقات اینترنت را می دانید؟!

باسلام
پیشگامان و نوآوران اینترنت، از بدو ایجاد آن، مسیر آن را به جایی کشاندند که الآن ما در آن حضور داریم. این مطلب که برگرفته از Pingdom است، به معرفی تعدادی از نخستین اتفاقات این دنیای مجازی، از زمان تشکیل آن تا کنون پرداخته است که مطمئنا خواندن آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود!
این ۱۵ مورد به ۳ بخش: اولین اتفاقات قابل توجه در اینترنت، اولین اتفاقات قابل توجه در در وب و برخی از نخستین اتفاقات قابل توجه سرویس های وب، تقسیم می شود.



اولین پست الکترونیکی:
Ray Tomlinson اولین ایمیل را در سال ۱۹۷۱ ارسال کرد و در آن از نماد @ برای جداسازی نام کاربر از نام دستگاه کاربر استفاده نمود. نکته قابل توجه این است که چنین سیستمی از اوایل دهه ۶۰ میلادی وجود داشته اما صرفا به کاربرانی که از یک رایانه مرکزی استفاده می کردند، محدود بوده است و اولین ایمیل در همان سال ۱۹۷۱ به شکل امروزی در بین کاربران یک شبکه ارسال شد. لازم به ذکر است که در آن زمان، اینترنت هیچ وجود خارجی نداشته است اما ARPANET که از اجداد آن به حساب می آید ایجاد شده بود.

اولین نام دامنه: اولین نام دامنه ای که در اینترنت ثبت شد، symbolics.com بود که توسط شرکت تولید کننده کامپیوتری با همین نام ثبت شده بود.

اولین هرزنامه (اسپم) ایمیل: تاریخ اولین هرزنامه ارسال شده به سوم می سال ۱۹۷۸ برمی گردد که آن را Gary Thuerk برای ۳۹۳ کاربری که از ARPANET استفاده می کردند ارسال کرد و در آن تبلیغی از تاسیس یک شرکت تجهیزات دیجیتالی را قرار داد. کاری که حتی نام او را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد!

اولین تلفن همراه با قابلیت دسترسی به اینترنت: اولین تلفنی که امکان اتصال به اینترنت را داشت مربوط به شرکت نوکیا بود. این تلفن همراه در سال ۱۹۹۶ در فنلاند ساخته شد که در آن زمان، ارائه چنین خدماتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه بسیار گران بود. سال ۱۹۹۹، شرکت i-Mode در ژاپن اولین سرویس اینترنت متعلق به تلفن های همراه را ایجاد کرد.

بزرگترین خرچنگ دنیا

بزرگترین خرچنگ دنیا که از ژاپن به نمایشگاه زندگی دریایی بلژیک راه یافته است در حال حاضر 5/3 متر طول دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این خرچنگ که "کرابزیلا" نام دارد و در نمایشگاه زندگی دریایی "بلانکبرگ" در بلژیک به نمایش در آمده در آبهای ژاپن پیدا شده است.
طول بازوهای بزرگترین خرچنگ دنیا 5/3 متر است و می تواند در بزرگسالی به 5/4 متر برسد.

براساس گزارش آنسا، این خرچنگ از گونه  ماکروچیرا  است که سال گذشته در اقیانوس آرام شکار و به آکواریومی در بیرمنگام انگلیس منتقل شد.
برای انتقال "کرابزیلا" از انگلیس به بلژیک، این خرچنگ را در یک واگن ویژه در ترنی که از تونل زیر دریای مانش می گذرد قرار دادند

یک مرسدس بنز کاملا غیرعادی!



این مرسدس بنز دارای 2 سیستم مجزا و با 2 موتور و 2 فرمان ساخته شده که از هر دو طرف میشه با اون رانندگی کرد و میشه گفت در نوع خودش منحصر بفرده. این اتومبیل در حال حاضر در خیابان های هلند داره کار می کنه و برای رفت و آمد مجازه ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

:: ده نکته شگفت انگیز درباره "چین" که نمی دانستید! ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. تعداد اعدامیان در چین سه برابر آمار تمامی کشورهای جهان است.

2. تعداد مسیحیان چین از ایتالیا بیشتر است و همین نشانه ای است تا چین، بزرگ ترین مرکز مسیحیت در جهان بشود.

3. در زمانی که چین خود را برای المپیک 2008 پکن آماده می کرد، بیشتر از 4000 کودک به "بازی های المپیک"نام گذاری شدند!

4. سالانه 45 بیلیون چوب غذاخوری در چین استفاده و دور ریخته می شود.

5. 200 میلیون نفر از مردم چین با درآمد روزانه کمتر از یک دلار زندگی می کنند.

6. بیشتر از 700 میلیون چینی، آب آلوده می نوشند.

7. بستنی و پاستا احتمالا در چین پدید آمده است.

8. بیشتر از 50 درصد کالاهای کپی در اتحادیه ی اروپا، از چین می آیند.

9. چین تا به حال هنوز از طاعون مربوط به قرون وسطای اروپا رهایی نیافته است.

10. تا سال 2025 چین، ده شهر در حد و اندازه های شهر نیویورک خواهد ساخت.

منبع: پارسینه

:: بزرگترین خرچنگ دنیا با 3.5 متر طول ! ::


:: بزرگترین خرچنگ دنیا با 3.5 متر طول ! ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بزرگترین خرچنگ دنیا که از ژاپن به نمایشگاه زندگی دریایی بلژیک راه یافته است در حال حاضر 3.5 متر طول دارد. این خرچنگ که "کرابزیلا" نام دارد و در نمایشگاه زندگی دریایی "بلانکبرگ" در بلژیک به نمایش در آمده در آبهای ژاپن پیدا شده است.

طول بازوهای بزرگترین خرچنگ دنیا 3.5 متر است و می تواند در بزرگسالی به 4.5 متر برسد. براساس گزارش آنسا، این خرچنگ از گونه Macrocheira kaempferi است که سال گذشته در اقیانوس آرام شکار و به آکواریومی در بیرمنگام انگلیس منتقل شد. برای انتقال "کرابزیلا" از انگلیس به بلژیک، این خرچنگ را در یک واگن ویژه در ترنی که از تونل زیر دریای مانش می گذرد قرار دادند.

رکورد ماساژ دسته جمعی در استرالیا !

جماعتی که با لباس های سیاه و سفید می بینید تماما ماساژورهای حرفه ای هستند که داوطلب شدند تا مهارتشون رو برای ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس به رقابت بگذارند و رکورد جهانی سال 2010 رو اینبار در استرالیا بشکنند. تعداد داوطلبان 526 نفر هستند که 263 نفر با لباس سیاه و 263 نفر با لباس سفید در مزرعه ای در ویکتوریای استرالیا گرد هم اومدند تا این رکورد رو با موفقیت به ثبت برسونند. آنها هدف از این کار را بخشیدن سبک زندگی سالم به مردم اعلام کردند. ضمن اینکه هر زوج شرکت کننده در این گردهمایی همسر یا بستگان درجه یک خانوادگی یکدیگر هستند.

گفتنی است رکورد قبلی سال گذشته با تعداد 334 نفر و در ایالات متحده ثبت شده بود!

 

برای دیدن سایز بزرگ هر عکس روی آن کلیک کنید :

 

ادامه مطلب ...

رکوردهای دیدنی از کتاب گینس

برای دیدن سایز بزرگ هر عکس روی آن کلیک کنید :

 

قراردادن 15 قاشق و نگهداری انها روی صورت

jfe83ig13u37wecpow.jpg
 
 
ادامه مطلب ...