دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

اولین مردی حامله

توماس بتی مردی که با اعلام خبر بارداریش دنیا را شگفت زده کرد.

توماس بتی در مقابل دوربین های تلویزیونی شکم باردار خودش را نشان داد

 

   

توماس بی تای قبلا یک زن بود ولی نام او تریسی لانگودینی بود اما او تصمیم گرفت که تغییر جنسیت بدهد .پس از تغییر جنسیت با همسر فعلی خود نانسی ازدواج کرد ولی اکنون بدلیل ناتوانی همسرش برای باردار شدن ,زحمت حاملگی را پذیرفته و....


ادامه

اولین زنی در جهان که تحت عمل پیوند دو دست قرار گرفته است

یک زن اسپانیایی به اولین زنی در جهان بدل شده که تحت عمل پیوند دو دست قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی گروهی از جراحان در بیمارستان لافه در شهر والنسیا این عمل جراحی کم‌سابقه را انجام دادند.

پزشکان می‌گویند آلبای 47 ساله اهل کاستلان - که نام کاملش افشا نشده است - پس از عمل جراحی 10 ساعته دوره نقاهت را به خوبی می‌گذراند.

آلبا که این هفته چهره‌اش در رسانه‌ها منتشر شد، علیرغم بانداژ سنگین بر روی دست‌هایش ظاهری شادمان دارد.

آلبا پس از به هوش آمدن و دیدن دست‌های جدیدش برای اولین بار گفت: "دست‌های قشنگی هستند!"

این عمل جراحی در 30 نوامبر (9 آذر) پس از آنکه اهداکننده مناسبی با جنس،نژاد و گروه خون مشابه پیدا شد انجام گرفت.

اهداکننده در این مورد زنی بود که به دنبال یک سانحه مرگ مغزی او اعلام شده بود.
دستان اهداکننده از بالای آرنج جداشد، در محفظه سردی قرارداده شد و در کمتر از پنج ساعت به بیمارستان لافه منتقل شد.

گروهی متشکل از 10 متخصص پزشکی از جمله جراحان و متخصصان بیهوشی عمل اتصال آنها را به بازوهای آلبا انجام دادند. هر دو پیوند دست همزمان انجام شد.

اول باید اندازه ساعدهای آلبا برای تطبیق یافتن با اندام‌های اهدایی تنظیم می‌شد. استخوان‌ها با صفحات فلزی و پیچ ثابت شدند، و با جراحی میکروسکوپی شریان‌ها، وریدها و اعصاب متصل شدند.

هر دو دست آلیا 30 سال پیش زمانی که شیمی می‌خواند، در جریان یک انفجار در آزمایشگاه قطع شده بود.

پدرو کاواداس، جراح ارشد، گفت البا در طول پنج تا شش ماه حس و حرکت در دست‌های پیوندی را کسب خواهد کرد.

کاوداس به رسانه‌های اسپانیا گفته است که هدف از این جراحی فراهم آوردن امکان زندگی مستقل و طبیعی برای آلبا با داشتن دست‌هایی کارآمد بود. او پذرفت که پیش‌بینی‌کردن دقیق اینکه آلبا در آینده تا چه حدی خواهد توانست از دست‌هایش استفاده کند، مشکل است.

اما افزود: "در هر حال این دست‌های پیوندی بسیار بهتر از هر دست مصنوعی هستند."

تا بحال شش مورد پیوند دو دست بر روی مردان جهان انجام شده است که اولین مورد آن بر روی مرد 33 ساله ای در فرانسه در سال 2000 بود

زیبایی های زمین از فضا

افرادی که به فضا سفر کرده اند خواه به عنوان فضانورد و یا توریست های جدید فضایی همواره تاکید کرده اند که مشاهده کره زمین از فضا خیال انگیز است. تعداد افرادی که به فضا رفته اند و توانسته اند کره زمین را از دوردست ها تماشا کنند به نسبت جمعیت جهان به اندازه ای اندک و ناچیز است که عددی محسوب نمی شود. اما دستکم این امکان وجود دارد که درگزارشی تصویری به فضا سفر کوتاهی کرد و مناظر زمین را از آن بالا مشاهده کرد. زیبایی های زمین از فضا. 30 فروردین 88 . منبع : سایت ناسا. گزارش : بهرام افتخاری.

تصویر ماهواره ای بخشی از جنوب یخچال مالاسپینا و خلیج یخزده آلاسکا. قسمت های به رنگ زرد، نارنجی و سبز نشاندهنده انبوهی گیاهان هستند.

ادامه مطلب ...

:: اولین تلفن همراه مکانیکی جهان تولید شد ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جام جم آنلاین: تلفن همراه چیرمن که عنوان اولین تلفن همراه مکانیکی جهان را به خود اختصاص داده است برای تامین انرژی مورد نیاز خود از انرژی جنبشی چرخدنده هایی در حال حرکت استفاده می کند. یک شرکت تولید ساعت سوئیسی با همکاری شرکت نوآوری SCI در اروپا موفق به ارائه اولین تلفن همراه مکانیکی در جهان شد که انرژی مورد نیاز خود را از انرژی حرکتی ناشی از حرکت چرخ دنده ای بسیار پیچیده تامین می کند.

این تلفن همراه که چیرمن نام گرفته است بر اساس سیستم انرژی رسانی ساعتهای اتمی طراحی شده و به باتری یکپارچه ای مجهز است که انرژی آن از انرژی جنبشی چرخ دنده تولید می شود. اینگونه به نظر می رسد که انرژی جنبشی حاصل به تکمیل ظرفیت باتری پرداخته و انرژی آن را به یک باره تکمیل نمی کند. از چرخدنده علاوه بر تامین انرژی در تزئین تلفن همراه چیرمن نیز استفاده شده و این چرخدنده در پشت تلفن به خوبی قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش گیزمگ، تاکنون اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه این گوشی ارائه نشده است اما اینگونه به نظر می رسد که چیرمن از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و در عین حال با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.

سمی ترین گیاهان دنیا


 

189603_20
 

 

برگ ها، دانه های و گل های این گیاه زیبا سمی هستند. این سم باعث ضربان قلب نامرتب و سوء هاضمه و سرگیجه می شود. برگ های قسمت بالای ساقه بسیار خطرناک هستند، یک گاز زدن کوچک برای منجر به مرگ شدن کافی است. نشانه های اولیه شامل حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکم و روده، هزیان گویی و سردرد شدید می باشد.
 



Doll's Eyes (Actaea pachypoda)

189603_19
 

 

این گیاه عجیب بسیار سمی است. حبه های میوه آن بسیار سمی است وشامل سم cardiogenic می باشد که باعث یک اثر آرام بخشی فوری روی ماهیچه قلب می شود. خوردن این دانه ها منجر به کند شدن قلب و مرگ می شود.
 


 


Daphne (Daphne Sp.)

189603_17
 

 

حبه های میوه این گیاه چه زرد و چه قرمز باعث سوزش در دهان، سوء هاضمه و در انتها رفتن به کما و اغلب مرگ می شود.
 


 


Hyacinth (Hyacinthus orientalis)

189603_15
 

 

پیازهای این گل سمی هستند و باعث حالت تهوع، استفراغ، تشنج و احتمالاً مرگ می شود. این گیاه شامل سم alkaloid می باشد حتی اگر در حجم زیادی مخلوط شود. پیازهای این گل از بقیه قسمت ها سمی تر هستند و تحت هیچ شرایطی نباید بلعیده شوند.
 


 


Yellow Jasmine (Gelsemium semperivens)

189603_13
 

 

گل یاس زرد – بچه با مکیدن شیره این گل شیپوری مسموم می شوند. تمام قسمت های این گیاه سمی هستند و باعث حالت تهوع و استفراغ می شوند و نباید مورد مصرف قرار گیرند. احتمال بیماری با خوردن عسل این گیاه زیاد است. شیره گیاه باعث خارش پوست در انسان های حساس می شود.
 

 


 


Moonseed (Manispermum)

189603_10
 

 

میوه ها و دانه های گیاه سمی هستند و باعث حالت تهوع و استفراغ و خطرات جدی می شوند.
 

 



Water Hemlock (Cicuta)

189603_9
 

 

سمی ترین قسمت این گیاه ریشه آن است. این گیاه عموماً بعلت خوشه های با سفیدش با هویج وحشی اشتباه گرفته می شود. این گیاه بعنوان سمی ترین گیاه آمریکای شمالی درنظر گرفته شده است. بلعیدن این گیاه باعث تشنج شدید می شود. روی حیوانات اهلی بیشترین تاثیر را دارد و باعث مرگ در کمتر از 15 دقیقه می شود.

 

۱۰ حادثه پرهزینه جهان

 

-10- غرق شدن تایتانیک: هزینه 150 میلیون دلار

کشتی تایتانیک در 15 آوریل 1912 غرق شد و بیش از 1500 مسافر آن کشته شدند.
هزینه ساخت این کشتی در آن زمان 7 میلیون دلار بود که به زمان حال حدود 150 میلیون دلار می شود.
 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service
 
============ =
 
 
-9- سقوط تانکر حامل سوخت از پل Wiehltal در آلمان : هزینه 358 میلیون دلار

در تاریخ 26 آگوست 2004، تانکری حامل 32000 لیتر سوخت، از روی پلی در آلمان سقوط کرد و منفجر شد. هزینه اولیه تعمیر پل حدود 40 میلیون دلار خرج داشت و هزینه ساخت پل جدید 318 میلیون دلار

Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service

 

============ =
 
-8- حادثه تصادف قطار در کالیفرنیا : 500 میلیون دلار

در تاریخ 12 سپتامبر 2008، در اثر برخورد قطار در کالیفرنیا 25 نفر کشته شدند. پرداخت غرامت بازماندگان این حادثه 500 میلیون دلار برای شرکت راه آهن خرج برداشت.
 

 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service
 
  ============ =

-7-سقوط جنگنده B-2 : هزینه 1.4 میلیارد دلار

در تاریخ 23 فوریه 2008، یکی از 21 بمب افکن های B-2 ساخت امریکا لحظاتی بعد از پرواز سقوط کرد. علت حادثه نفوذ رطوبت به سیستم رایانه ای کنترل پرواز بود. این حادثه پر خرج ترین حادثه هوایی جهان نیز است. هر دو خلبان هواپیما با خروج اضطراری نجات یافتند.
هر کدام از این جنگنده ها نزدیک به 1.4 میلیارد دلار ارزش دارند.
 

 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service


  ============ =

-6 - نشت نفت از نفت کش شرکت Exxon : هزینه 2.5 میلیارد دلار

نشت نفت از یکی از نفت کش های شرکت Exxon در تاریخ 24 مارس 1989 که هزینه پاک سازی نفت رها شده نزدیک به 2.5 میلیارد دلار برآورد شد.
 
 

Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service
 
 
============ =

5- انفجار گاز در خطوط لوله شرکت Alpha Oil : هزینه 3.4 میلیارد دلار

انفجار در لوله انتقال سوخت یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان در تاریخ 6 جولای 1988 رخ داد و 167 کشته داد.
 
 

Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service


 
  ============ =

-4- حادثه شاتل Challenger: هزینه 5.5 میلیارد دلار

در 28 ژانویه 1986، شاتل فضایی چلنجر، 37 ثانیه بعد از پرواز منفجر شد. اشکال یکی از مخازن سوخت و نشت سوخت مایع حامل شاتل عامل انفجار بود. هزینه ساخت شاتل بیش از 4.5 میلیارد دلار بود و نزدیک 1 میلیارد دلار نیز هزینه تجهیزات آسیب دیده در اثر این انفجار
 
 

Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service


  ============ =

-3- نشت نفت از نفتکش Prestige : هزینه 12 میلیارد دلار

در تاریخ 13 نوامبر 2002، نفت کش پرستیژ حامل 77000 تن نفت سنگین در نزدیک سواحل اسپانیا دچار حادثه شد. کاپیتان نفت کش از نیروهای ساحلی اسپانیا درخواست کمک کرد. ولی آن ها نفت کش را مجبور کردند که از سواحل اسپانیا دور شود. بعد از آن بود که کشتی در طوفان گرفتار شد و سوخت آن در دریا پراکنده شد. هزینه پاکسازی نفت رها شده نزدیک به 12 میلیارد دلار تخمین زده شد.
 

 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service


 ============ =
 
 
-2- حادثه شاتل فضایی کلمبیا؛ هزینه 13 میلیارد دلار

در تاریخ 1 فوریه 2003، شاتل فضایی کلمبیا در هنگام بازگشت به زمین منفجر شد. علت حادثه سوراخی بود که 16 روز قبل از حادثه و در هنگام پرواز کلمبیا به سمت فضا در یکی از بال های شاتل ایجاد شده بود. هزینه ای نزدیک به 13 میلیارد دلار برای فرستادن این فضاپیما و مطالعات و تحقیقات انجام شده برای این پرواز صورت گرفته بود. ( به غیر از هزینه خود فضا پیما) . این حادثه پر خرج ترین حادثه سفر تحقیقاتی جهان لقب گرفته است.
 

 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service
 
  ============ =

-1- حادثه چرنوبیل : هزینه 200 میلیارد دلار

در تاریخ 26 آوریل 1986، فاجعه چرنوبیل رخ داد. انفجار در نیروگاه اتمی چرنوبیل باعث آلودگی بیش از 50 درصد سطح کشور اکراین گردید.1.7 میلیون نفر در این حادثه دچار آسیب شدند.هنوز آثار این حادثه مثل بیماری سرطان و ... باقی مانده است. هزینه پاکسازی و تعمیر و جبران خسارت این حادثه نزدیک به 200 میلیارد دلار برآورد شده است. فقط ایجاد یک حفاظ فلزی دور این نیروگاه نزدیک 2میلیارد دلار خرج برداشته است.
 
 
Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service
 

 

 

اولین اتومبیل پرنده جهان در استرالیا

اولین اتومبیل قابل تبدیل جهان که تنها در عرض 15 ثانیه به یک هواپیما تبدیل می شود اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه فوریه آغاز خواهد کرد. اتومبیل Terrafugia که در عرض 15 ثانیه توانایی تغییر حالت از یک اتومبیل دو سر نشینه به یک هواپیما را خواهد داشت در ماه فوریه پرواز آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد.