دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

پلی که ساخته نشد، بلکه رشد کرد

شاید اغراق به نظر برسد اما واقعیت همین است . پلی که ساخته نشده بلکه رشد کرده است . جنس این پل از ریشه های درخت فیکوس الاستیکا است و به طرز شگفت انگیزی دو سر رودخانه را به هم وصل کرده است . زمانی نزدیک به 10 تا 15 سال تشکیل این پل طول کشیده است اما روز به روز قطورتر و قوی تر می شود به طوری که هم اکنون توانایی تحمل وزن 50 نفر را به طور همزمان داراست.

 

 

http://www.iranvij.ir/upload/images/prm9pc5vl4ybj4zcy0gy.jpg

ادامه مطلب ...

پرخطرترین دامنه‌های اینترنتی در سال 2010

به گزارش ایسنا، میانگین کلی سایت‌های خطرناک از 5.8 درصد در سال 2009 به 6.2 درصد در سال 2010 رسیده است، در حالی که در سال‌های 2007 و 2008، صرفا حدود 4.1 درصد از وب سایت‌ها در رده قرمز (سایت‌هایی که باید از آن‌ها دوری کرد) و زرد (سایت‌هایی که باید در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد) قرار داشتند.

ادامه مطلب ...

پرواز آزمایشی سریع‌ترین هلی‌کوپتر جهان

شرکت یوروکوپتر از برنامه آزمایشی پرواز بالگرد هیبرید نمایشی پرسرعت و دوربرد X3 خبر داد. قرار است که این هلی‌کوپتر رکورد سرعت بالگردها را که چند ماه پیش بدست آمد، دوباره بشکند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این بالگرد به دو موتور توربوشافت مجهز است که انرژی سیستم روتور اصلی پنج‌پره‌ای و دو پروانه نصب شده روی بال‌های کوتاه آن را تامین می‌کند.

ادامه مطلب ...

کثیف ترین شغل چیست؟


بخش خبری مایکروسافت شکار موش در هند را کثیف ترین شغل جهان معرفی کرد.

 

شکار موش، که در هند و بخصوص در شهر بمبئی علاقه مندان فراوانی دارد، توسط جوانان و میانسالان انجام می شود و افرادی که به این کار مشغول هستند باید هر شب 30 موش را شکار کنند و 6 روز هفته را نیز باید مشغول کار باشند در غیر اینصورت حقوق این افراد از سوی کارفرما پرداخت نخواهد شد.

 

به طور متوسط، میزان زمان ممکن برای شکار یک موش، آن هم در تاریکی شب حدود 10 دقیقه است چرا که در غیراینصورت این شکارچیان نمی توانند در مهلت مقرر 30 موش را شکار کنند.

 

در هندوستان، 44 نفر به شکار موش که برای از بین بردن حیوانات موذی است، مشغول هستند.

 

 

 

شکارچیان هندوستانی می بایست با پرسه زدن و جستجو در بیغوله ها، زباله ها، استخوان ها و دیگر مراکز کثیف، شکار خود را بیابند.

ادامه مطلب ...

لیست مهمترین و پرمصرف ترین داروهای جهان


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


متخصصانی از مراکز مختلف جهان از جمله سازمان دارو و غذا، دانشگاه گلاسکو، انجمن علوم آزمایشگاهی آمریکا به همراه مورخ پزشکی استفان گرینبرگ لیستی از مهمترین و پرمصرف ترین داروهای جهان را ارائه کرده اند.

ادامه مطلب

تند ترین فلفل جهان را بشناسید


کشاورز بریتانیایی با ترکیب سه نوع مختلف از تندترین ففلهای قرمز جهان موفق به کاشت فلفل قرمزی شده است که شدت تندی آن در زبان افراد درد ایجاد می کند

ادامه مطلب ...