دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

فهرستی از عجیب ترین حیوانات جهان

بر اساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست، ۲۸ جاندار عجیب ترین حیوانات بر روی کره زمین لقب گرفتند!

اولین این جانداران یک نوع «موش کور» است که اغلب در امریکای شمالی یافت می شود. این موش کور از آن جهت لقب عجیب ترین حیوان روی کره زمین را از آن خود کرده که به جای بینی بر روی پوزه خود، ۲۲ بازوچه و حسگر دارد و از طریق آن ها می تواند غذای خود را بیابد. این جانور در باتلاق ها، دشت ها و مناطق پست زندگی می کند و اغلب جانوران بی مهره، حشرات آبزی، کرم و جانداران نرم تن نظیر حلزون ها را می خورد.

دومین موجود عجیب در این رده بندی، یک نوع مار تیز دندان از نژاد افعی است که با داشتن آرواره و پوزه ای بلند و نوع خاصی از دندان می تواند زهر خود را به بدن شکارش وارد کند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان محیط زیست، امروزه تنها دو نوع از این مارها در حیات وحش زندگی می کنند یکی در «هائیتی» و «جمهوری دومینیکن» و دیگری در کوباست.

سومین موجودات عجیب خوک های دریایی هستند که اکثرا یا بر روی آب اقیانوس ها و آب های آزاد زندگی می کنند یا آنکه می توان آن ها را در بستر و کف این آب های آزاد یافت. این موجودات آبزی خود را با گل و لای و لجن کف اقیانوس ها سیر نگه می دارند.

ادامه مطلب ...

فرودگاه عجیب جبل الطارق

این سرزمین کوهستانی که تحت قیمومیت انگلستان است دارای عجیب ترین فرودگاه جهان است. باند فرودگاه جبل اطارق از میان بزرگراه اصلی شهر عبور می کند و ساختمان فرودگاه تنها ۵۰۰ متر از مرکز شهرستان جبل الطارق فاصله دارد. به همین دلیل برای ورود هر فرود یا بلند شدن هر هواپیماها می بایست این بزرگراه بسته شود. فرودگاه جبل الطارق یکی از چند فرودگاه عجیب در جهان است و در حال حاضر به چهار مقصد در انگلستان و دو مقصد در اسپانیا دارای مسیر پروازی استاین سرزمین کوهستانی که تحت قیمومیت انگلستان است دارای عجیب ترین فرودگاه جهان است. باند فرودگاه جبل اطارق از میان بزرگراه اصلی شهر عبور می کند و ساختمان فرودگاه تنها ۵۰۰ متر از مرکز شهرستان جبل الطارق فاصله دارد. به همین دلیل برای ورود هر فرود یا بلند شدن هر هواپیماها می بایست این بزرگراه بسته شود. فرودگاه جبل الطارق یکی از چند فرودگاه عجیب در جهان است و در حال حاضر به چهار مقصد در انگلستان و دو مقصد در اسپانیا دارای مسیر پروازی است.

ادامه مطلب ...

بهترین اسباب‌بازی‌ها برای آدم بزرگ‌ها

هر ساله نمایشگاهی از اسباب‌بازی‌های جدید در آمریکا برگزار می‌شود. سرگرمی که علاوه بر کودکان، برای بزرگ‌ترها هم جذاب است. با هم بهترین اسباب‌بازی‌های نمایشگاه امسال را به انتخاب پاپ‌ساینس می‌بینیم.

 

دوئل هشیار بیدار


بازی هشیار بیدار را یادتان هست؟ همان اسباب‌بازی که باید در آن، یک حلقه را بدون برخورد به سیم‌ها از یک سمت به سمت دیگر می‌بردید. این هشیار بیدار جدید گامی رو به جلو در صنعت اسباب‌بازی به شمار می رود. شما باید با کمک امواج مغزی خود که به وسیله یک پیشانی‌بند ردیابی می‌شود، یک توپ را در طول تخته بازی به حرکت درآورید. اما مگر بازی انفرادی هم مزه می‌دهد؟ هشیار بیدار شرکت Mattel یک نسخه ارتقاء یافته است که در آن شما و دوست‌تان، برای حرکت دادن توپ در صفحه بازی و از بین موانع با هم مسابقه می‌دهید. این یک نبرد هوش واقعی است.


ادامه مطلب

ترسناک ترین رستوران دنیا

کمی فکر کنید! تا به حال سقوط آزاد داشته اید؟ (مثل بانجی جامپینگ)، سوار قطار های وحشت شده اید؟ چه چیزی شما را عاشق این گونه هیجانات کرده؟ به نظر من فقط ترس.

 

ادامه مطلب ...

کبوتری که تنها شانس زندگی را فدای تماشای طبیعت کرد

یک عکاس خوش ذوق موفق شد در پارکی در لندن از لحظات بلعیده شدن یک کبوتر توسط پلیکان و تنها شانس فرار آن تصاویر شگفت انگیزی تهیه کند.

 پل منسفیلد 44 ساله که به همراه خانواده اش در یک سفر ی کروزه در لندن به سر می برد در پارک سن جیمز در دو قدمی کاخ باکینگهام موفق شد از یک صحنه شگفت انگیز تصویربرداری کند.

 در این صحنه دیدنی، یک پلیکان حریص یک کبوتر بیچاره را با نوک بزرگ خود شکار کرده و شروع به بلعیدن می کند. ناگهان کبوتر برای چند ثانیه فرصت فرار پیدا می کند اما به سادگی داخل نوک پلیکان می نشیند و از مناظر اطراف لذت می برد. به این ترتیب تنها شانس فرار خود را از دست می دهد و خورده می شود.


پلیکان کبوتر را می گیرد

ادامه مطلب ...

10 تولد عجیب در دنیا

روز تولد هر انسانی از روزها ی مهم زندگی او به حساب می آید. و هر تولد می تواند گفتنی های بسیاری برای اطرافیان یک انسان داشته باشد. اگر این اتفاق به نحو شگفت آور هم رخ دهد گفتنی های آن روز بیشتر خواهد کرد.
با داستان 10 تولد جالب و عجیب در دنیا آشنا خواهیم شد.


ادامه مطلب