دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

آیا تصور هم میکردید که حیوانات هم نقاش های خوبی اند

سلام.

امروز با یک عجایب دیگر آپ شدم.

عجیب ترین حیوانات... حیواناتی که میتوانند مثل من و شما نقاشی کنند.

اینجا ببینید.

6 Professional Painters from the Animal Kingdom

گران قیمت ترین سگ ها

حیوانات اشرافی!

تایمز :این روزها میان بسیاری از امریکایی ها این سوال مطرح است که کدام سگ به عنوان سگ باراک اوباما راهی کاخ سفید خواهد شد. یک زندگی همراه با ناز و نعمت و حضور در یک کاخ 132 اتاق خوابه و باغچه های بی نظیر در انتظار یک سگ خوش شانس است. در آستانه انتخاب سگ اوباما به معرفی ثروتمندترین حیوانات دنیا خواهیم پرداخت. ادامه مطلب ...

ترین های جهان...در گینز

گینز....

 

 

 

 

 

نخستین منشور حقوق بشر

استوانه کوروش بزرگ، یک استوانه سفالین پخته شده، به تاریخ ۱۸۷۸ میلادی در پی کاوش در محوطه باستانی بابل کشف شد. در آن کوروش بزرگ رفتار خود با اهالی بابِل را پس از پیروزی بر ایشان توسط ایرانیان شرح داده‌است.

منشور کوروش بزرگ::The Cyrus cylinder

این سند به عنوان «نخستین منشور حقوق بشر» شناخته شده، و به سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل آنرا به تمامی زبانهای رسمی سازمان منتشر کرد. نمونه بدلی این استوانه در مقر اصلی سازمان ملل در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.

کوروش بزرگ (۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد)، همچنین معروف به کوروش دوم نخستین شاه و بنیان‌گذار دودمان شاهنشاهی هخامنشی است. شاه پارسی، به‌خاطر بخشندگی‌، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن و غیره شناخته شده‌است


 

نخستین کشتی توربینی

نخستین کشتی توربینی که توربینا(Turbinia)نام داشت در 1894در انگلستان ساخته شد.طول آن 31/6 متر(معادل 103 فوت)و قدرت توربین آن 2000 اسب بود.در نخستین سفر آزمایشی در 1897 به سرعتی معادل 34/5 گره دریایی(63/9 کیلوتر در ساعت)دست یافت.

توربینا::Turbinia


 

بزرگترین گالری هنری جهان

گالری هنری موسوم به "قصر زمستانی"در سن پترز بورگ در روسیه متشکل از 322 گالری فرعی است که دارای3,000,000 اثر هنری و شی عتیقه میباشد.بزرگترین گالری در جهان است.این موزه بزرگ به رنگ های سبز و سپید میباشد و دارای 1786 درب،1945 پنجره،1500 اتاق و 117 پلکان میباشد.و 150 متر درازا و 30 متر بلندای آن است

کاخ زمستانی در سن پترزبورگ روسیه

 

دورترین فاصله یک شهر از دریا

بزرگترین شهر با دورترین فاصله از آب های آزاد ولوموچی (Wulumuchi) (نام قدیم"تیهوا")پایتخت منطقه خودمختار چین به نام اویغور است که 2,250 کیلومتر با نزدیک ترین ساحل فاصله دارد.جمعیت آن در تا سال 2005 بالغ بر 2,681,834 نفر گزارش شده است

 

ولوموچی wulumuchi-china

 

 

:: منبع: وبلاگ گینس::نخستین وبلاگ ترین ها و رکورد های جهانی ::

 

رمز و راز واژه های زشت و زیبا در زندگی


عاقلانه ترین کلمه "احتیاط " است
حواست را جمع کن
دست و پا گیر ترین کلمه "محدودیت" است
اجازه نده مانع پیشرفتت شود
سخت ترین کلمه "غیر ممکن" است
اصلا وجود ندارد
مخرب ترین کلمه "شتابزدگی" است
مواظب پل های پشت سرت باش
تاریک ترین کلمه "نادانی" است
آن را با نور علم روشن کن
کشنده ترین کلمه "اضطراب" است
آن را نادیده بگیر
صبور ترین کلمه "انتظار" است
همیشه منتظرش بمان
با ارزش ترین کلمه "بخشش" است
سعی خود را بکن
قشنگ ترین کلمه "خوشرویی" است
راز زیبایی در آن نهفته
سازنده ترین کلمه "گذشت" است
آن را تمرین کن
پرمعنی ترین کلمه "ما" است
آن را به کار ببر
عمیق ترین کلمه "عشق" است
به آن ارج بده
بی رحم ترین کلمه "تنفر" است
با آن بازی نکن
خودخواهانه ترین کلمه "من" است
از آن حذر کن
نا پایدارترین کلمه "خشم" است
آن را در خود فرو بر
بازدارنده ترین کلمه "ترس" است
با آن مقابله کن
با نشاط ترین کلمه "کار" است
به آن بپرداز
پوچ ترین کلمه"طمع " است
آن را در خود بکش
سازنده ترین کلمه "صبر" است
برای داشتنش دعا کن
روشن ترین کلمه "امید" است
همیشه به آینده امیدوار باش

مودب‌ترین و بی‌ادب‌ترین شهرهای جهان

مجله «ریدرز دایجست» مودب‌ترین و بی‌ادب‌ترین شهرهای جهان را معرفی کرد.

این مجله به بررسی 35 شهر مهم جهان با شاخص‌های منحصر به فرد خود پرداخته و طی آن مودب‌ترین و بی‌ادب‌ترین شهرهای جهان را معرفی کرده است.

شاخص‌های این انتخاب حول چند مورد بوده است که نوعی جهت‌گیری خاص را در برمی‌گیرد. بررسی کنندگان این پژوهش نخست، پشت سر دیگران وارد جایی شدند تا ببینند این افراد درب را پشت سر خود می‌بندند یا خیر.

دومین شاخصه این تحقیق نیز خرید از 20 مغازه یک شهر بوده است، تا ببینند رفتار فروشندگان با مشتری‌ها چگونه است و آیا آن‌ها هنگام ورود مشتری با او لبخند می‌زنند.

سومین شاخصه نیز، انداختن عمدی یک پوشه و رها کردن کاغذهای درون آن در 20 محله شلوغ شهر بوده تا ببینند چند درصد مردم به جمع کردن کاغذها به فرد کمک می‌کنند.

بر اساس ادعای این نشریه امریکایی، به ترتیب نیویورک، زوریخ و تورنتو مودب‌ترین شهرهای جهان معرفی شدند. همچنین شهرهای آسیایی در این ارزیابی جزو بی‌ادب‌ترین شهرهای جهان معرفی شدند.

بر این اساس بمبئی و بخارست{ پایتخت رومانی} و کوالالامپور از جمله بی‌ادب‌ترین شهرها معرفی شدند. همچنین سئول، سنگاپور و مسکو در رتبه‌های بعدی شهرهای بی‌ادب جهان جای گرفتند.

بنا بر گزارش این نشریه، پایتخت کشورهای آلمان، برزیل، کرواسی، نیوزلند، لهستان، مکزیک، سوئد، مجارستان و اسپانیا به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دوازدهم شهرهای مودب را به خود اختصاص دادند

اولین شهردار زن در تاریخ افغانستان

جای تعجب است که در برخی از رسانه های کشور خبر انتصاب اولین شهردار زن در مصر به نشر می رسد اما از اولین شهردار زن در افغانستان خبری نیست.
عذرا جعفری بانوی متفکر و فهیمی که نوجوانی و جوانی اش را در راه خدمت به فرزندان این مرز و بوم در عالم مهاجرت گذرانده و تعداد کثیری از جوانان تحصیل کرده افتخار شاگردی وی را داشتند بعنوان اولین شهردار زن در تاریخ کشور ما انتخاب و مسولیتش را در شهر نیلی در ولایت دایکندی آغاز کرده است.
عذرا جعفری بانوی یکی از بهترین و موفق ترین هنرمندان کشور (ملک شفیعی) است.
با توجه به نا امنی های موجود در افغانستان و همچنین کمبود امکانات زندگی خصوصا در ولایات کشور، افغانستان شاهد حضور زنی فعال است که با جدیت و صداقت تمام در راستای پیشبرد اهداف بشری و انسانی وظیفه حساس و در عین حال سخت شهرداری را آن هم در ولایت دایکندی می پذیرد.
دایکندی در مجاورت ارزگان، غور، بامیان، هلمند وغزنی واقع شده است و از ولایت های سرد و محروم افغانستان است و همیشه این ولایت مورد بی توجهی دولت وقت قرار گرفته است.
جعفری بین کابل و شهر نیلی با مشکلات فراوان تردد می کند. وی مجبور است برای هماهنگی امور، مسیر دورزه ای را طی نموده و از ولایت نا امنی مانند میدان شهر( بقول برخی، میدان وردک) عبور کند. جایی که فعالیت طالبان بسیار به چشم می خورد.
وی این مسولیت را با تمام خطراتش پذیرفته و اعتقاد دارد که این خطرات ممکن است برای هر زن دیگری که کارمند دولت است وجود داشته باشد. اما انی مشکلات و خطرات نباید وی را از انجام خدمت به مردم باز دارد.
عذرا جعفری امیدوار است که بتواند برای مردم محروم این ولایت تسهیلات اولیه مانند جاده ، کتابخانه ، مدرسه و درمانگاه بسازد.
هرچند این کار ساده ای نیست اما با پشتکار و علاقمندی بکاری که در این بانوی شجاع و فهیم سراغ داریم حتما می تواند مسولین مملکتی را مجاب ساخته و بودجه های لازم را برای این ولایت محروم بدست آورد.
رییس جمهور باید شخصا زمینه فعالیت اولین شهردار کشور را فراهم نماید تا این بانوی شجاع بتواند با دلگرمی تمام الگویی برای دیگر زنان کشور باشد.

هرچند این مساله از ریاست های متعدد ذیربط مردسالار بعید است اما توجه خاص رییس جمهور می تواند موثر باشد.


افغان پیپر

بزرگترین مار جهان

یک دامدار استرالیایی بد از مدتی که می دید … به طور مداوم گوسفندهایش ناپدید میشن تصمیم گرفت به حصار دور مزرعه اش برق وصل کند تا از شر این دزد راحت بشه جالبه که ببینید چی شکار کرده