دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

کتابخوان‌ترین مردم جهان


درآمد فروش کتاب در آمریکا چندان هم دست‌کمی از صنعت پرسروصدای فیلمسازی ندارد، براساس گزارش مالی بزرگترین کتابفروشی‌های این کشور فروش داخلی کتاب در سال 2008 در مجموع 13.20 میلیارد دلار بود.

به گزارش «تهران امروز»، فروشگاه زنجیره‌ای «بارنز و نوبل» 4.68 میلیارد دلار، فروشگاه زنجیره‌ای «بوردرز» 3.41 میلیارد دلار، سایت آمازون 4.63 میلیارد دلار و سایت BN.com م 477 میلیون دلار فروش داشته‌اند. در عین حال، آماری که مجله تجارت کتاب سوئد با مقایسه فهرست کتاب‌های پرفروش یک سال در 10 کشور اروپایی (فنلاند، سوئد، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، نروژ، هلند، دانمارک، آلمان، اتریش و آمریکا) ارائه داده است، نشان می‌دهد که نویسندگان اغلب کشور‌های اروپایی در کشور خودشان بیشترین خواننده را دارند یعنی به‌طور متوسط حدود 60 درصد از خوانندگان آنها را کتابخوان‌های کشور خودشان تشکیل می‌دهند و این آمار برای آمریکا به 91 درصد می‌رسد.

طبق گزارش چهار ساله اتحادیه کتابفروشان انگلستان، آمار خریداری کتاب در این کشور از سال 2003 تا 2007 با رشد چشمگیری رو‌به‌رو بوده است: اما اگر قرار باشد به مقایسه میزان هزینه‌هایی که سالانه صرف خرید کتاب و دی‌وی‌دی در کشورهای اروپایی می‌شود، بپردازیم، انگلستان در این میان، مقام اول را کسب می‌کند و در مقام‌های بعدی به ترتیب آلمان، ایرلند، هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا قرار می‌گیرند

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در انگلستان، آمار خرید کتاب نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است و اگر بتوان معیار کتابخوانی را تعداد کتاب‌های خریداری شده در هر سال در نظر گرفت، می‌توان گفت که کتابخوان‌ترین مردم اروپا در کشور انگلستان زندگی می‌کنند.

این نتیجه‌گیری پربیراه هم نیست چرا که طبق آمار ارائه شده در سایت booksellers. org.uk د 60،0 درصد اروپایی‌هایی که در هر سال یک کتاب می‌خرند در انگلستان و 40 درصد در آلمان و اسپانیا زندگی می‌کنند و انگلستان در فهرست آماری تعداد اروپاییانی که در هر سال 10 کتاب می‌خرند نیز همچنان صدرنشین است و در جایگاه بعدی این فهرست، کشور فرانسه قرار گرفته است.

اینگونه است که سهم کتاب در اقتصاد انگلستان آنقدر بالا می‌رود که در فهرست بزرگترین خرده‌فروشی‌های سال 2007 این کشور، نام فروشگاه کتاب و رسانه HMV Media با یک میلیارد پوند گردش سرمایه در جایگاه بیست‌وششم و سایت آمازون انگلستان با 650 میلیون پوند گردش سرمایه در جایگاه پنجاه‌و‌یکم به چشم می‌خورد. بنابراین کتابفروشی‌های بزرگ انگلستان را می‌توان از نظر نقشی که در توسعه اقتصادی این کشور ایفا می‌کنند در ردیف خرده‌فروشی‌های بزرگ و مشهوری چون «مارکز و اسپنسر»، «سامرفیلد» و «تسکو» قرار داد.

هشت واقعیت جالب از هشت گوشه دنیا !



واقعیت های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن قدر عجیب به نظر می رسند که باورشان سخت است. امروز 8 واقعیت جهانی را که شاید خیلی از شما آنها را به سختی باور کنید از 8 گوشه دنیا برای شما شرح می دهیم:

1. سوئیسی ها تمیزترین مردم دنیا هستند

گروه اینترنتی وندا کلیک | www.VandaClick.Com

وقتی وارد سوئیس می شوید، در هر گوشه می توانید یک سطل زباله ببینید، حتی یک تکه کاغذ هم روی زمین دیده نمی شود. همه ساختمان ها برق می زند. باور نمی کنید، حق دارید که تعجب کنید! در واقع سوئیسی ها به زندگی تمیز و مرتب اهمیت می دهند و به دلیل قوانینی که در کشور وضع شده و اکثر ساکنان به آن احترام می گذارند، کشور آنها بسیار تمیز است و مردم برای حفاظت از محیط ارزش زیادی قائل هستند. کافیست یک تکه کاغذ تصادفی از دست تان روی زمین بیفتد، آن وقت کسی هست که دوستانه به شما تذکر بدهد.

ادامه مطلب ...

بزرگترین صبحانه جهان در سیدنی


رسانه‌های دولتی «استرالیا» اعلام کردند: روز گذشته شش هزار نفر از سکنه «سیدنی» با شرکت در مهمانی صبحانه‌ای که بر روی پل «هاربر» این شهر برگزار شد، بزرگترین صبحانه جهان را ترتیب داده و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساندند.
 

 

420284-2009-10-27-9-58-1.gif


ادامه مطلب ...

سوییس؛ پاک‌ترین کشور جهان

امید به زندگی ساکنان سوییس به صورت میانگین به 81 سال می‌رسد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شهر نوشت:دانشگاهها و مراکز آزمایشگاهی متعددی در سراسر دنیا، اقدامات و بررسیهای گوناگونی را در درجه‌بندی کردن کشورها در زمینه بهداشت و رعایت استانداردهای محیط زیست انجام داده‌اند.

به گزارش رویترز، در این بررسیها که بر اساس 25 شاخصه اصلی همچون هوا، کیفیت آب، تنوع زیستی و موارد دیگر پایه ریزی شده اند، تا کنون 140کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش سوییسیها با برخورداری از هشت فاکتور یا معیار مورد نظر در معرفی محیط زیست پاک، همچون بهسازی کیفیت آب و بهداشت جنگل با کسب تمام امتیازات در رده نخست قرار گرفته اند.

برخورداری از مناظری کوهستانی، دارا بودن سرزمینهایی حاصلخیز به نحوی که در هر مرغزار یا زمین دست نخورده‌ای میتوان اقسام فعالیتهای کشاورزی را تجربه کرد، باعث شده تا امید به زندگی ساکنان این کشور به صورت میانگین به 81سال برسد.
 

زیباترین سیاستمدار جهان معرفی شد

‌"یولیا تیموشنکو" نخست وزیر اوکراین در میان 172 سـیاستمدار جهان با بالاترین جذابیت ظاهری، مکان ‌نخست را به خود اختصاص داد. به گزارش فردا، ریا نووستی به نقل از روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا نوشت: در این لیست، 172 رئیس جمهور ، ‌نخست وزیر و پادشاه گنجانده شده است. مکان دوم این رده‌بندی نیز به "ینس استولتنبرگ" نخست وزیر ‌نروژ و مکان سوم به "وانگچوک" پادشاه بوتان اختصاص یافته است. ‌الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مکان 12، باراک اوباما در مکان 15 وولادیمیر ‌پوتین نخست وزیر روسیه در مکان 18 قرار دارند. ‌در میان اشخاص مشهور دیگر می توان به نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد که در ‌مکان 28 و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیز در این رده بندی در مکان 48 قرار گرفته اند. ‌ ‌این در حالی‌است که هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در مکان 97، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ‌مکان 109 و آخرین سیاستمدار این لیست نیز رهبر کره شمالی است.‌