دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

روز جهـانی مبـارزه با بالـش در 115 شهـر دنیـا !

چند سالیست هفته اول آوریل به روز مبارزه با بالش نام گذاری شده که امسال (2012) هم هزاران نفر از مبارزین بالشتی طبق برنامه هر سال در بسیاری از کشور دنیا به دوئل پرداختند. در این همایش مفرح جمعیت علاقمند در نقاط تعیین شده گرد هم می‌آیند و با بالش‌هایی که معمولا با پر قو پر شده به کتک زدن یکدیگر می‌پردازند! برای شرکت در این همایش‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و کودکان و بزرگسالان همگی می‌توانند در این مبارزه شرکت کنند. هرچند وسیله‌ای که برای مبارزه استفاده می‌شود خطرناک نیست اما در اطراف محل برگزاری اکیپ‌های اورژانس و پزشکی هم به فعالیت می‌پردازند تا بتوانند از مصدومین احتمالی مراقبت به عمل آورند.

این مبارزه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده بطوریکه پیش بینی شده هرساله به تعداد کشورهای شرکت کننده در این سلسله مبارزات افزوده شود که به روایتی امسال مراسم روز بین المللی جنگ بالشها در هفتم آوریل در بیش از یکصد و پانزده شهر جهان از جمله در کشورهای : امریکا، انگلستان، هلند، استرالیا، مالزی، مجارستان، بلغارستان، برزیل، چین، ژاپن، روسیه، آلمان، ایتالیا، هنگ کنگ، ترکیه، تایوان، اسلواکی، اوکراین و … برگزار شد. با هم بخشی از تصاویر انتخابی از کشورهای مختلف در این روز را در این پست می بینیم.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب ...

جاهای دیدنی جهان در پارک توبوی ژاپن

پارک Tobu World در شهر Nikko کشور ژاپن جایگاه نمایشگاه مدلهای کوچک شده ساختمانها و آثار معروف دنیا میباشد. این مدلهای مینیاتوری در ابعاد 1/25 ابعاد آثار واقعی هستند. برای این آثار مینیاتوری در حدود 140000 انسان مینیاتوری طراحی شده است که چهره هیچ کدام شبیه دیگری نمیباشد. همچنین این پارک دارای بیش از 20000 درخت در ابعاد کوچک شده میباشد. طراحی و راه اندازی این پارک بزرگ و دیدنی بیش از 5 سال زمان برده است که شامل 45 نسخه از ساختمانها و سازه هایی است که در لیست سایت های میراث جهانی یونسکو هستند. در میان بناهای مختلف، وجود برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی در این مجموعه است که در دنیای واقعی وجود خارجی ندارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

یکی از طویل ترین و مرتفع ترین پل های جهان

 یکی از طویل ترین و مرتفع ترین پل های جهان است که 350  متر ارتفاع و 1146 متر طول دارد و ساخت آن اخیراً به پایان رسیده است. این پل که در استان هونان چین واقع شده از نظر ارتفاع رتبه ششم و از نظر طول رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. 

به گزارش برترین ها؛ هدف از احداث این پل  این است که رفت و آمد مردم منطقه  بین دو شهر جیچو و شاندونگ سریع تر و آسان تر شود. سفر بین این دو شهر قبل از  احداث پل چهار ساعت طول می کشید اما در حال حاضر فقط یک ساعت طول می کشد. کارگران شجاع که حتی گاهی بدون وسایل ایمنی کار می کردند ساخت این پل را در اکتبر 2007 آغاز و در اواخر سال گذشته به پایان رساندند.

مردم می توانند زیر پل قدم بزنند و از تماشای مناظر زیبای کوهستان لذت ببرند. عبور اتومبیل ها از روی این پل مجاز است و اتومبیل ها می توانند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بر روی این پل حرکت کنند. دردو طرف پل مسیرهایی برای رفت و آمد عابران وجود دارد و تعداد زیادی لامپ روشنایی آن را تامین می کنند.


ادامه مطلب ...

زیباترین تصاویر نجومی در هفته گذشته

مجله نشنال جغرافی در گزیده زیباترین تصاویر نجومی این هفته عکسهایی تماشایی از آسمان شب کاکتوسی، کهکشان یوفو و یک قوی شکننده را برگزیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله نشنال جغرافی این هفته نیز گزارش زیباترین تصاویر نجومی را که در هفته گذشته در سایتهای مختلف نجومی منتشر شده اند، معرفی کرد.
 
شب روی کاکتوسهابه نظر می رسد که این کاکتوسهای بزرگ می خواهند آسمان را لمس کنند. این عکس با نوردهی بالایی در جزیره Isla de Pescado گرفته شده است. این جریزه در بولیوی قرار دارد.
ادامه مطلب ...

شـادتـرین کشـورهای جـهان کدامنـد ؟

به نقل از پول‌نیوز: آخرین نظرسنجی موسسه "گالوپ" درباره شادترین مردم جهان در سال 2012 منتشر شد. بر اساس بررسی موسسه "گالوپ" که در مقیاس بین صفر تا 10 انجام شده است، مردم کشورهای مختلف جهان درباره شرایط فعلی زندگی و کیفیت آن طی پنج سال آینده نظر خود را اعلام کرده اند. این نظرسنجی در 124 کشور جهان صورت گرفته که در ادامه ایمیل 14 عنوان از کشورهای قرار گرفته در صدر این لیست جهت اطلاع شما دوستان پرشین استار معرفی می شوند.

افرادی که به شرایط فعلی خود امتیاز 7 به بالا و برای کیفیت زندگی در آینده امتیاز 8 به بالا داده اند، به عنوان کسانی که از رفاه برخوردارند در نظر گرفته شده اند که به معنای دیدگاه مثبت آنها نسبت به شرایط فعلی و آینده زندگیشان است. این افراد مشکلات سلامتی، استرس و ناراحتی کمتر و در مقابل شادی، احترام و لذت بیشتری را در زندگی خود تجربه کرده اند.


بر اساس نظرسنجی گالوپ، 57 درصد از مردم 
برزیل نسبت به میزان رفاه و شرایط زندگی خود دیدگاه مثبتی دارند.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

بزرگترین اطلس جغرافیایی جهان با قد و قامتی بلندتر از یک انسان!

فارنت: آیا به این فکر کرده‌اید که در زمانه‌ای که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و دیگر کتاب‌ها را بر روی صفحات نمایش تبلت‌ها و ئی‌ریدرها می‌خوانند، شرکت‌های انتشاراتی چگونه می‌توانند خود را در این کارزار حفظ کنند؟ خب با عرضه بزرگترین اطلس جغرافیایی جهان در ابعاد ۱۸۰ در ۱۳۷ سانتیمتر و به قیمت یکصد هزار دلار!


ادامه مطلب ...

چهار مطلب جالب و خواندنی

طلاق گرانقیمت

بزرگ‌ترین کدوی جهان  

گران‌ترین تصادف

روبات خودشناس  




ادامه مطلب ...