دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

اولین های اختراعات و کشفیات جهان

مورخان دوره های کشف و اختراعات بشر را به چند دوره تقسیم می کنند. ۱۰۰۰ میلادی تا ۱۳۰۰ میلادی، ۱۳۰۰ میلادی تا ۱۴۰۰ میلادی، ۱۵۰۰ میلادی، ۱۶۰۰ میلادی و… . در ایم مطالب جدول زمانی کوتاه و مختصری از این دوره‌های زمانی خواهیم دید.

قرون وسطی، سال هایی که علم و دانش سرکوب می شد. ولی در همین دوران کشفیات و اختراعات بزرگی صورت گرفت و دانشمندان بزرگی در این سال ها زندگی می کردند.

ادامه مطلب ...

عجیب ترین جاذبه های توریستی دنیا

گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه های طبیعی از جمله لذت بخش ترین فعالیت های هر انسانی است. رفتن به طبیعت و لذت بردن از مناظر و پدیده های طبیعی را نمی توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد.

به گزارش ایران ویج ، در این بین هستند کسانی که به رفتن به هرجایی راضی نمی شوند و تفریحشان لزوما باید با تجربه ای تازه و متفاوت و البته هیجان انگیز و خطرناک همراه باشد.

این گزارش ویژه کسانی است که از خطر کردن لذت می برند:

۱٫ قفس مرگ، استرالیا

قفس مرگ، استرالیا

ادامه مطلب ...

۱۰ تا از عجیبترین پروژه‌های علمی جهان !

برای بهبود درک بشر از جهان پیچیده و بیکران پیرامون، دانشمندان آزمایش‌های فوق‌العاده بلندپروازانه‌ای طراحی کرده‌اند. پروژ‌ه هایی که اجرای آنها به هیچ عنوان آسان نیست، چرا که علوم برجسته و بزرگ نیازمند ده‌ها سال تعهد پرهزینه از جانب ملل مختلف است. ابزارهایی که برای این آزمایش‌ها  نیاز است، تقریبا به همان پیچیدگی و الهام‌بخشی دنیاهای جدیدی است که قرار است دانشمندان به کمک این ابزارها کشف کنند.

به گزارش پاپ‌ساینس، برای رتبه‌بندی بزرگ‌ترین این آزمایش‌ها، ۴ ضریب عملی در نظر گرفته شده است : هزینه‌های ساخت، بودجه عملیاتی، تعداد اعضای پروژه و ابعاد فیزیکی خود پروژه. با این وجود، به دلیل ماهیت متفاوت این پروژه‌ها مقایسه آنها کار دشواری است و به همین دلیل، سه ضریب کاربردی نیز برای رتبه‌بندی آنها در نظر گرفته شده است. به منظور انعکاس اهمیت نسبی، وزن بیشتری به این ضرایب اختصاص داده شده است. ضرایب کاربردی عبارتند از : سودمندی علمی پروژه، سودمندی آن برای افراد عادی ( به چه درد من می‌خورد ) و البته ضریب حیاتی هیجان‌انگیز بودن پروژه.

در ادامه نگاهی به ۱۰ پروژه عظیم حال حاضر دنیای علم خواهیم داشت.

۱- زمین‌نما 
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


ادامه مطلب ...

چرا CD ها ۷۴ دقیقه اند ؟


هفتاد و چهار دقیقه بودن آنها را می توان تقصیر یک مرد ناشنوای آلمانی گذاشت.

ادامه مطلب ...

۵ شهر بزرگ و زلزله‌خیز جهان

به نقل از دیسکاوری، زلزله و سونامی که شب پنج شنبه (بامداد جمعه) ژاپن را لرزاند، یادآور تلخی از بلایای طبیعی ویرانگری است که در شهرهای پرجمعیت به ویژه مناطق پرخطر که روی گسل‌های بزرگ قرار دارند، می‌تواند داشته باشد.

در این‌جا نگاهی به ۵ شهر بزرگ جهان که به دلیل موقعیت‌شان بیشتر در معرض خطر زلزله قرار دارند، می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

۱۰ شهر گمشده جهان را بشناسید !

با مشاهده ویرانه‌ها، بناها، سازه‌ها در مناطق و شهرهای مختلف جهان و جستجو و مطالعه قدمت و عظمت آن‌ها، بیش از پیش این سوال برای ذهن‌های کنجکاو مطرح خواهد شد که چرا و چگونه چنین تمدن‌های باشکوهی، قدرت و اعتبار خود را از دست داده به نوشته میراث آریا ،آنچه در ادامه خواهیم خواند، معرفی و تشریح قدمت، تاریخ و عظمت ۱۰ شهر گمشده در تاریخ جهان است که جز خرابه‌ها از آن‌ها چیزی باقی نمانده. ادامه مطلب ...

۱۰ نکته جالب در مورد کشتی تایتانیک که نمی‌دانستید!


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۱۵ آپریل ۹۹ این سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک بود، تایتانیک نیازی به معرفی ندارد، اما می‌دانیم که برای حدود ۱۰۰ سال تا به امروز بخش مهمی ‌از زندگی خیلی از افراد شده است. تابحال هیچ کشتی و سفر دریایی نبوده که به اندازه کشتی تایتانیک برای مردم جذابیت داشته باشد. در این قسمت سعی داریم حقایق و افسانه‌های جالبی از غرق شدن این «کشتی غرق نشدنی» را برایتان بگوییم.

ادامه مطلب ...