دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

نجات معدنچیان چیلی


 



با نجات آخرین نفر از گروه سی و سه نفره معدن کار گرفتار شده در معدنی در شیلی، عملیات نجات آنان با موفقیت پایان یافت و موج شادی سراسر شیلی را فرا گرفت.

" لوییس اورزوا " مسئول گروه سی و سه معدن کار گرفتار شده در معدن " سان خوزه " شیلی به عنوان آخرین نفر از عمق 625
متری نجات یافت.

عملیات نجات معدن کاران سه شنبه گذشته با استفاده از کپسول مخصوصی آغاز شد و غروب چهارشنبه به وقت محلی با موفقیت همه سی و سه معدن کار نجات یافتند.

این معدن کاران حدود هفتاد روز زیر زمین گرفتار شده بودند .

" سباستین پینرا " رئیس جمهور شیلی عملیات نجات معدنچیان را در تاریخ بی سابقه خواند .

پینرا لحظاتی پس از بیرون آمدن نخستین معدنچی گرفتار گفت: "چنین عملیات نجاتی هیچ گاه پیش از این به انجام نرسیده است."

عملیات امداد و نجات معدن کاران شیلیایی با حضور رئیس جمهور این کشور انجام شد .

سی و سه معدنچی شیلی در عملیاتی حساس به وسیله یک کپسول تنگ از داخل چاهی با ششصد و بیست و دو متر طول و شصت و شش سانتیمتر پهنا یکی پس از دیگری نجات داده شدند .

در حالی که قرار بود بر اساس پیش بینی ها ماه آینده معدنچیان نجات یابند با پیشرفت سریع در عملیات حفر چاه کمکی، امداگران توانستند عملیات نجات را یک ماه زودتر آغاز کنند .

فروریختن معدن طلا و مس " سن خوزه " در پنجم اوت در شیلی موجب شد این 33 معدنچی در عمق 700 متری زمین محبوس شوند .

امدادگران در هفته های گذشته سخت در تلاش بودند که با ایجاد حفره ای در معدن، کپسول نجات را به معدنچیان برسانند.

نیروهای امدادی در این مدت با فرستادن لوله‌ای پلاستیکی از چاه حفاری به عمق زمین مواد خوراکی ، دارو و تجهیزات ارتباطی مانند دوربین و میکروفون برای معدنچیانی محبوس ارسال می کردند .

با وجود آنکه عملیات نجات معدنچیان پایان یافته پزشکان می گویند هر کدام از آنها باید 48 ساعت در بیمارستان بماند تا مشکلات آنان ناشی از محبوس شدن طولانی مدت در زیر زمین مشخص شود .

با این وجود وزیر بهداشت شیلی گفت : حال عمومی معدنچیان نجات یافته از معدن مس سن خوزه مناسب و بهتر از آن است که انتظار می رفت .

ُُعلاوه بر خانواده‌ و بستگان 33 معدنچی که از دو ماه پیش در نزدیکی محل حادثه در انتظار نجات آنان بودند صدها خبرنگار از سراسر جهان نیز عملیات نجات معدنچیان را از نزدیک پیگیری کردند .












































































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد