دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

پانصد میلیون نفر اسکار بالی وود را تماشا کردند


فیلم حماسی "جودا اکبر" تعداد زیادی از جوایز اسکار بالی وود (سینمای هند)، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است.
این فیلم بر اساس یک داستان حماسی ساخته شده که موضوع آن عشق یک امپراتور مغول و یک شاهزاده خانم هندوست.
تخمین زده می شود که پانصد میلیون نفر در سراسر جهان مراسم جوایز سینمای بالی وود را تماشا کرده اند. این مراسم روز شنبه (13 ژوئن)، در جزیره تفریحی ماکائو متعلق به چین برگزار شد و هفت ساعت به طول انجامید.
گردانندگان اسکار بالی وود با برگزاری این مراسم در خارج از کشور هند تلاش داشته اند اهمیت صنعت چند میلیارد دلاری سینمای هند را افزایش دهند چون این صنعت به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات مالی مواجه شده است.
امسال دهمین سال برگزاری مراسم جوایز اسکار بالی وود است. در این مراسم فیلم های مختلف از سراسر جهان برای کسب جایزه رقابت کردند.
در حالی که هریتیک روشن، بهترین بازیگر مرد شناخته شد، پری یانکا چوپرا، به عنوان بهترین بازیگر زن جایزه دریافت کرد. خانم چوپرا که به خاطر ایفای نقش در فیلم "فشن"، اسکار بالی وود به او اعطا شد پیش از این مقام ملکه زیبایی هند را داشته است.
با این که آیشواریا رای باچان، ستاره زن فیلم جودا اکبر، موفق نشد اسکار بالی وود را از آن خود کند، به عنوان بهترین بازیگر زن در یک دهه گذشته بالی وود معرفی شد و همچنین از او به دلیل دستاوردهای چمشگیرش در سینمای بین المللی قدردانی شد.
او جو حاکم بر مراسم را که هشت هزار نفر در آن شرکت داشتند، "عالی و پرهیجان" توصیف کرد.
شاهرخ خان ستاره مرد فیلم های بالی وود در یک دهه گذشته خوانده شد و راکش روحان کارگردان دهه در بالی وود نام گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد