دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

:: اولین تلفن همراه مکانیکی جهان تولید شد ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جام جم آنلاین: تلفن همراه چیرمن که عنوان اولین تلفن همراه مکانیکی جهان را به خود اختصاص داده است برای تامین انرژی مورد نیاز خود از انرژی جنبشی چرخدنده هایی در حال حرکت استفاده می کند. یک شرکت تولید ساعت سوئیسی با همکاری شرکت نوآوری SCI در اروپا موفق به ارائه اولین تلفن همراه مکانیکی در جهان شد که انرژی مورد نیاز خود را از انرژی حرکتی ناشی از حرکت چرخ دنده ای بسیار پیچیده تامین می کند.

این تلفن همراه که چیرمن نام گرفته است بر اساس سیستم انرژی رسانی ساعتهای اتمی طراحی شده و به باتری یکپارچه ای مجهز است که انرژی آن از انرژی جنبشی چرخ دنده تولید می شود. اینگونه به نظر می رسد که انرژی جنبشی حاصل به تکمیل ظرفیت باتری پرداخته و انرژی آن را به یک باره تکمیل نمی کند. از چرخدنده علاوه بر تامین انرژی در تزئین تلفن همراه چیرمن نیز استفاده شده و این چرخدنده در پشت تلفن به خوبی قابل مشاهده است.

بر اساس گزارش گیزمگ، تاکنون اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه این گوشی ارائه نشده است اما اینگونه به نظر می رسد که چیرمن از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده و در عین حال با استقبال کاربران مواجه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد