دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

کاترپیلار اولین کامیون 700 تنی غول پیکر کاملا اتوماتیک دنیا را تولید کر

Gearheadهای دانشگاه کارنگی ملون در یک برنامه همکاری با کاترپیلار، بزرگترین کامیون روباتیک دنیا را ساختند. این هیولای 700 تنی توانایی جابجایی 240 تن بار را دارد. اگر تصور این مقدار بار برایتان مشکل است، این میزان برابر با وزن 33 فیل نر بالغ آفریقایی است.  
این کامیون به طور کامل بدون راننده کار می کند و در بخشی از سیستم حمل و نقل خودکار کاترپیلار که توسط غول معدنی جهان -شرکت بیلیتون بی اچ پی - طراحی شده است، به کار گرفته شده است. البته گروه کاری دانشگاه کارنگی ملون موظف شده اند که نرم افزار راننده خودکارشان را برای ماشین های غول پیکر مورد استفاده توسط DARPA نیز توسعه دهند.

منبع

Gearhead: دوچرخه سواری که بیشتر از آنکه وقتش را صرف لذت از سواری و یا دیدن مناظر افراد کند، وقتش را برای افزودن اسباب و ادوات (زلم زیمبو) دوچرخه می گذارد! ( یک اصطلاح عامیانه انگلیسی)

DARPA : آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (Defense Advanced Research Projects Agency)
 

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 18:36 http://dardedoran.blogsky.com

ظاهرا لینکم نکردی لینک کن خبر کن تا لینکت کنم

عزیزم گناه از شما نیست.
من شما را قبل از ینکه خبر کنم لینک کرده بودم.
گناه اصلا از پس زمینه سیاه وبلاگم هست که در آن افراد ضعیف چشم اسم یا لینک خود را دیده نمیتوانند.

عزیزم من شما را لینک کرده بودم و لینکتان موجود هست....به اسم ( حسرت ) ... شما هم گر ما را لینک کنید عنایت تان خواهد بود.
ممنون.

ali karami جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 http://dardedoran.blogsky.com

دوست فرهیخته من سلام وبلاگ من وبلاگ (درددوران) است و (حسرت) نام و لینک وبالگی کس دیگر میباشد کمی دقت کنید بعد از ضعف چشم ما صحبت کنید ممنونم

عزیزم. من خیلی معذرت خواه ام.
دوست وبلاگ نویس (حسرت ) هم مثل شما شکایت داشت.
من درجای که او را پاسخ دهم٬‌ پاسخم بشما رفته.
خیلی معذرت میخواهم دوست خوبم.
الآن لینک شما ثبت گردید.

یکبار دیگر معذرت و ممنونیت

علی کرمی جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 13:33 http://dardedoran.blogsky.com

دوست فرهیخته من یه کم دقت کن (حسرت)وبلاگ ولینک کس دیگری است وبلاگ من درد دوران dardedoran.blogsky.com است.اینقد زود درباره چشم ما قضاوت نکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد