دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

قویترین آهنربای جهان با قدرت 100 تسلا در فلوریدادر دست ساخت است

آیا تا کنون به قدرت قویترین آهنربای جهان فکر کرده اید؟ کجا به دنبالش گشتید و جستجو کردید؟
تا به امروز قویترین آهنربای جهان در دستگاه تشخیصی MRI که در پزشکی کار برد دارد تعبیه شده بود. اما همین امروز مطلع شدیم که قویترین آهنربای جهان که قدرت آن 67 برابر  قدرت آهنربای موجود در دستگاه MRI  است در انجمن National High Magnetic Field Labratory  در ایالت فلوریدا با بودجه ای در حدود 10 میلیون دلار در دست ساخت است.
میدان حاصل از این آهنربا 100 تسلا خواهد بود . به گفته سر پرست این تیم از موارد استفاده این آهنربا می توان به کنترل شرایط دما در ساخت نیمه هادی ها , ساخت دستگاه MRI با ویژگی بالاتر و قیمتی پایین تر و خطوط انتقال انرژی الکتریکی با ولتاژ بالا اشاره کرد.این آهنر با می تواند در آزمایشهای فیزیکی به منظور کشف نقطه عطف زمین که در آنجا جاذبه صفر خواهد بود نیز کار برد داشته باشد.
این تیم ادعا کرد که به تکنولوژی ساخت آهنربایی با میدانی بالاتر از 100 تسلا نیز دست یافته و در آینده ای نه چندان دور نسبت به ساخت آن اقدام خواهد کرد.
این آهنر با در 200 قطعه در محفظه ای متحرک در دست طراحیست.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد