دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

دانشنامه دانستنی های جهان

بزرگترین، کوچکترین، عجیب ترین، وحشتناکترین، زیباترین، زشت ترین، بلندترین، طویلترین، کوتاه ترین، عمیق ترین.... همه ترین ها

اولین سپاهی که بر قسطنطنیه یورش برد

 

اولین سپاه اسلام که بر قسطنطنیه (مملکت روم) حمله کرد به فرماندهی یزید بن معاویه –رضی الله عنهما – بود در این لشکر عده ای زیادی از صحابه کرام  امثال ابن عمر، ابن عباس، ابن زبیر، ابو ایوب انصاری و حسین بن علی -رضوان الله علیهم اجمعین- شرکت داشتند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 15:23

سلام
دوست عزیز می دانم که از برادران اهل سنت هستی اما باز هم تعجب می کنم که چرا از یزید بن معاویه با احترام یاد می کنی ای کش کمی در مورد زندگی او تحقیق می کردی

بلی دوست خوبم.
من در مورد او بسیار تحقیق کرده ام. او هر چه باشد خود یک صحابی رسول کریم صلی الله عله وسلم بودند و در ضمن پسر یک صحابی (معاویه رض) و نواسه صحابس دیگری (ابو سفیان*) بودند.
در مورد اصحاب خود رسول کریم (ص) فرموده اند که آنها را هرگز ایذلء ننمائید.... پس آیا دو و دشنام یک صحابی گناه نیست؟؟ آی خلاف آن امر رسول (ص) نیست؟
من میدادنم که در حادثه دردناک شهادت سیدنا حسین بن علی رضی الله عنهما او هم دخیل بودند٬ ولی آیا نمیدانید که وقتیکه سر مبارک را نزد او بردند و با چشمان اشک آلود بدان نگریست و گفت که این در حق وی بسیار ظلم شد٬ و قاتل وی ((شمر لعنت الله علیه)) را از درگاه خود راند.
باز هم اگر من آنا را با عزت و تکریم یادآوری میکنم٬ نه بخاطر عداوت یا مخالفت با برادران شیعه هست٬ بلکه من از فرمان رسول صلی الله علیه وسلم در مورد اصحابش پیروی میکنم.و مسئله او را ما به الله تعالی میسپاریم که او در مورد او و کارکردهایش حساب بهتری ازش خواهد گرفت.
لذا گر کسی به این سخنان من آزرده میشوند٬ لطفا از عداوت بیجا با اصحاب رسول احتراز نموده٬ در مورد حقیقت این همه عداوت با آنان چیزی تلاش و جستجو نمایند تا بهتر بدانند که حقیقت چیست و چرا عریان کرده نمیشود؟
ممنون
برادر دینی شما... صهیب عبیدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد